افزایش فروش خطوط هوایی یک روز جدید ممنوع است

افزایش فروش خطوط هوایی یک روز جدید ممنوع است

روتر جدید یکی از اعضای کمیته ساختمان شورای اسلامی بر لزوم نظارت بر ایرلاین ها به ویژه در ایام اربعین تاکید کرد و تاکید کرد: یک بار برای همیشه باید در مقابل زیاده خواهی ها و گرانی ایرلاین ها محکم بایستیم.

اقبال شکری با تاکید بر لزوم جلوگیری از گران فروشی ایرلاین ها در ایام اربعین گفت: وزیر راه و شهرسازی به این موضوع ورود کرده و قاطعانه اعلام کرده که قیمت های تعیین شده برای ایام اربعین قطعی است و در صورت تخلف ایرلاین ها، قیمت های تعیین شده برای ایام اربعین قطعی است. قانونی خواهد بود، اما تجربه نشان می دهد که اقدام قانونی علیه خطوط هوایی بازدارنده نیست.

هر از چند گاهی شاهد تخلفات شرکت های هواپیمایی هستیم

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه بیان کرد: این چرخه معیوب هر چند ماه یکبار تکرار می شود، یک بار پس از تکمیل ظرفیت هواپیماها، یک بار هنگام فروش بلیت به مسافران داخلی و خارجی و یا برای مشکلات مختلف در طول زمان. شاهد تخلفات شرکت های هواپیمایی بوده اند. در ایام اربعین حسینی هر ساله با تخلف ایرلاین ها برای اعزام زائران مواجه هستیم.

هیچ مرجع لازم برای رسیدگی به تخلفات خطوط هوایی وجود ندارد

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر می رسد اختیارات لازم در مدیریت و نظارت بر شرکت های هواپیمایی را ندارد، تصریح کرد: کمیته عمران مجلس جلسات متعددی در این زمینه تشکیل داده و اعضای کمیته تذکرات لازم را نیز داده اند که به وزیر راه و فواید عمومی و هوانوردی ابلاغ می شود. امیدواریم امسال که وزیر راه و شهرسازی هم اکنون وارد این موضوع شده، شاهد رفتار غیرقانونی شرکت های هواپیمایی نباشیم. قیمت های مصوب باید اعمال شود. تاکنون نحوه اعمال قانون در مورد ایرلاین های متخلف بازدارنده نبوده و باید در مقابل ایرلاین های متخلف بازدارندگی وجود داشته باشد.

دست واسطه ها باید کوتاه شود

شاکری تاکید کرد: از سوی دیگر گاهی اوقات واسطه هایی بین شرکت های هواپیمایی و خریداران واقعی وجود دارد که قیمت ها را بالا می برند و این بخش نیز باید کنترل شود. گاهی اوقات دفاتر فروش مبلغ را افزایش می دهند. این منطقه باید به دقت رصد شود و با متخلفان برخورد شود. کمیسیون ساختمان تاکنون چندین بار به این موضوع پرداخته است و امیدواریم با پیگیری وزیر راه و فواید عامه بتوان جلوی زیاده خواهی شرکت های هواپیمایی را گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید