افزایش قابل توجه حقوق بازنشستگان در روز جدید

افزایش قابل توجه حقوق بازنشستگان در روز جدید
حقوق بازنشستگان همواره یکی از چالش برانگیزترین موضوعات در بررسی لوایح بودجه بوده و حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. اخیرا بازنشستگان خواستار ورود بیشتر به موضوع افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و اعتراضات زیادی در چند ماه اخیر برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز شده است.آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید.

سقف سه فرزند در پرداخت کمک هزینه فرزندان به مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی با مجوز مدیرعامل سازمان SOS و در اجرای سیاست های جوانان دولت سیزدهم برداشته شد.

پیش از این در پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی طبق بند ۲ ماده ۹ قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ سقف سه فرزند مبنای محاسبه و پرداخت عیدی قرار می گرفت. که با مجوز رئیس کل سازمان تامین اجتماعی حذف شد.

بر اساس این گزارش، بر اساس مصوبه دولت در زمینه پرداخت عیدی کارمندان و مستمری بگیران، به ازای هر فرزند تحت تکفل مبلغ 200 هزار تومان ثابت به عیدی سال 1401 اضافه می شود.

در اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت که از زمان تصویب سیاست های جوانان در جمعیت تغییری نکرده است، سقف سه فرزند مبنای محاسبه این مبلغ قرار گرفت که مقرر شد. با مجوز اخیر رئیس عامل سازمان تامین اجتماعی در محاسبه حقوق کودک لحاظ شود.

کمک هزینه اولاد و خانواده به منظور جبران بخشی از هزینه های ماده 96 قانون از تاریخ 1.1.71 به مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تصویب و پرداخت شد.

دیدگاهتان را بنویسید