افزایش قیمت با بی کیفیتی نان در یاسوج مقابله نمی کند


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914256

کیفیت نان در نانوایی های کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در مرکز این استان کاهش چشمگیری داشته است به همین دلیل شهروندان از این وضعیت گلایه مند هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، وضعیت کیفیت نان در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از تخلف کم فروش و وزن کم چینی ها فراتر رفته و به گفته نانوایان، این آرد مقصر اصلی بی کیفیتی نان است. در یاسوج

فروش کیلویی نان تصمیمی بود که مسئولان آن را مبارزه با کم فروشی و قاچاق آرد می دانستند، بنابراین اجرای این طرح ملی شدن و فروش هوشمند نان توسط نانوایی ها آغازی برای توزیع مستقیم یارانه نان به نانوایان خواهد بود. که آخرین واحد تولید نان می باشد.

بیش از 99 درصد نانوایی های شهر یاسوج مجهز به دستگاه کارت خوان هوشمند هستند و اکنون مشخص است که هر نانوایی در استان چقدر نان می فروشد، اما بی توجهی به نظارت بر کار نانوایی ها باعث افت کیفیت نان شده است. و شهروندان یاسوجی از این وضعیت گلایه دارند.

یکی از اهالی یاسوجی در تماس با دفتر این رسانه از کیفیت نان در آن شهر گلایه کرد. یکی از دلایل بی کیفیتی نان در یاسوج انتقال گندم تولیدی استان به نقاط دیگر و آوردن آرد بی کیفیت به کهگیلویه و بویراحمد است.

وی همچنین گفت: گندم تولید شده در استان کهگیلویه و بویراحمد با کیفیت ترین است اما کیفیت نان در شهرستان های استان به ویژه یاسوج بسیار ضعیف است.


920413c0 36c0 4702 a5d8 f876c5bd67cc خبر خاکستری

محمد روحی یکی از دانش آموزان ساکن شهر یاسوج در تماس با خبرنگار این رسانه، عدم نظارت نانوایان را دلیل افت کیفیت نان دانست و اذعان داشت: در ساعاتی به ویژه پس از آن. ساعت 9 شب در شهر شهریاسوج نان پیدا نمی شود و باید از مغازه ها نان ارزان بخرید بیشتر پخت.

وی تصریح کرد: متاسفانه کیفیت نان در اکثر نانوایی های سطح شهر نسبتا پایین است یعنی در زمان پخت فقط باید همزمان از آن استفاده کرد زیرا به مرور زمان لاستیکی می شود. “

کیفیت نان در استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعی است که بارها مورد گلایه شهروندان و رسانه ها قرار گرفته است و علیرغم افزایش قیمت ها که مسئولان این افزایش را فرصتی برای ارتقای کیفیت عنوان کرده اند، هیچ گاه وجود نداشته است. تحقق یافته است.

لازم به ذکر است مسئولان استان صمت در مقاطع مختلف به موضوع عدم کیفیت مناسب نان در شهر یاسوج اشاره کرده اند اما با گذشت زمان همچنان بی کیفیتی حلقه مفقوده این تولید مهم در کوگیلویه و بویراحمد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید