افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده نیز باعث گران شدن نفت شده است


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838790

قیمت بنزین جدید در بازار بورس نیویورک به رکورد 111.55 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، با رکورد جدید قیمت بنزین در آمریکا، نگرانی سرمایه گذاران از کمبود نفت در بازار در صورت تحریم روسیه توسط اتحادیه اروپا و با توجه به اینکه چین در حال آماده شدن برای کاهش محدودیت های کرونری است، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری در بازارهای جهانی حدود 4 درصد افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 4 دلار و 10 سنت افزایش به 111 دلار و 55 سنت رسید و نفت خام آمریکا با 4 دلار و 36 سنت افزایش به 110 دلار و 49 سنت در هر بشکه رسید.

این قیمت بالاترین رقم از 25 مارس برای نفت خام آمریکا و سومین هفته افزایش این نوع نفت است. نفت برنت برای اولین بار در سه هفته گذشته کاهش یافت.

قیمت بنزین در هفته گذشته برای ششمین هفته متوالی پس از کاهش عرضه گاز ایالات متحده به بالاترین حد خود در ایالات متحده رسید.

رابرت جگر، تحلیلگر بازار گفت: از ماه مارس تاکنون هیچ افزایشی در ذخایر بنزین آمریکا مشاهده نشده است. وی خاطرنشان کرد: با شروع تعطیلات و فصل رانندگی تقاضا برای بنزین افزایش می یابد.

انجمن خودرو آمریکا اعلام کرد که قیمت بنزین در پمپ بنزین ها به رکورد جدیدی رسیده و به 4.43 دلار در هر گالن رسیده است. قیمت گازوئیل نیز به 5.56 دلار رسید.

بازار نفت به دلیل نگرانی های احتمالی در مورد تحریم های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه و کاهش عرضه، بی ثبات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید