افزایش قیمت لوازم خانگی در سایه رکود

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ کم کم به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و مانند سال های گذشته باید در حال حاضر خرید و فروش کالاهای مصرفی از جمله لوازم خانگی رونق زیادی داشته باشد، اما متاسفانه کاهش سبد درآمدی مردم باعث شده تا افراد کمتری برای خرید خانوار اقدام کنند. لوازم خانگی

کارمندان و تولیدکنندگان لوازم خانگی از بازار لوازم خانگی ناراضی هستند و همه منتظرند تا سایه رکود از بازار کم شود و رونق معاملات ایجاد شود، اما متاسفانه خبری از رونق معاملات نیست، نکته اینجاست که فروشندگان و تولیدکنندگان می دانند که بازار در رکود مطلق است، اما پس از چند ماه دوباره قیمت لوازم خانگی افزایش یافت.

تولیدکنندگان لوازم خانگی برای ساماندهی قیمت این محصول و جلوگیری از سردرگمی مصرف کنندگان و فروشگاه های گران قیمت باید از اول بهمن ماه قیمت محصولات خود را درج می کردند، اما مقاومت تولیدکنندگان در اجرای این مصوبه مانع از اجرای این مشکل و حتی افزایش قیمت شد. پیشنهاد برای لوازم خانگی ممکن است تغییر کند.

* لوازم خانگی ایرانی را با قیمت مصوب بخرید

اکبر عادل مرام در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی در خصوص وضعیت بازار لوازم خانگی و قیمت گذاری نیز گفت: البته لوازم خانگی دارای قیمت هستند و قاعده این است که مدارک خود را در سامانه متعلق به سازمان حمایت و قیمت آن را در سامانه اطلاعاتی به سازمان حمایت ارائه کنند. «مردم ثبت نام شده اند.

رئیس سازمان بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: اگر یخچال یا لوازم خانگی وجود داشته باشد مربوط به سال های قبل از ممنوعیت واردات است که کیفیت رسمی دارد. بنابراین ما می خواهیم در مورد قیمت آنها بحث کنیم.

وی گفت: در حال حاضر برخی از لوازم برقی بادوام مانند یخچال، فریزر، نمایشگر ال سی دی، لباسشویی، پوشاک، دارو و تجهیزات پزشکی مشروط به اخذ و درج شناسه کالا، خرید و فروش کالا با شماره شناسایی و بدون شناسه می باشد. برای فروشندگان تخلف کرده و در صورت برخورد رگولاتوری، بازرسان و کارکنان قانونی با کالای قاچاق در سطح عرضه، حمل و نقل و بازار، قانون را اجرا خواهد کرد.

عادل مرام خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی فروشندگان کالا با ضمانت نامه های نادرست، مقرر شد کالاهای سرمایه ای بادوام از جمله لوازم خانگی در سامانه گارانتی کلی حمایت و ثبت شود. شناسه کد شناسایی محصول خاص همان کد ملی افرادی است که کالا با آنها شناسایی شده است.

نوسانات اخیر قیمت در شرایطی رخ داده است که در بازار راکد لوازم خانگی اتفاق خاصی نیفتاده است، زیرا کشور تقاضا همچنان قدرت خرید کافی برای خرید ندارد و مردم بهتر است برای تعمیر یا خرید محصولات دست دوم مراجعه کنند. .

* کشف و ضبط لوازم خانگی قاچاق در استان اصفهان

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر در گفت و گو با صاحب نیوز، با اشاره به نظارت بر بازار لوازم خانگی گفت: در شهر اصفهان 57 دستگاه لوازم خارجی قاچاق شامل یخچال، فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: ارزش لوازم خانگی قاچاق بالغ بر 14 میلیون ریال است.

افزایش تولیدات داخلی به بهانه های مختلف و عدم ارتقای کیفیت باعث شده است که برخی تولیدکنندگان از حمایت های ارائه شده به خوبی استفاده نکنند در حالی که همچنان تقاضا در بازار خارجی برای کالا وجود دارد. قیمت لوازم خانگی ایرانی با توجه به برندهای معروف و کمتر شناخته شده متفاوت است، از 10 میلیون تن برای یخچال های معمولی تا 50 میلیون تن، قیمت برندهای خارجی سر به فلک می کشد اما برندهای خارجی همچنان مسافری یا قاچاق هستند. آنها وارد کشور می شوند و مشتریان خود را با قیمت های بالا دارند.

معامله گران حرفی برای گفتن دارند و هیچ یک از آنها به آینده شغلی خود خوشبین نیستند و نمی گویند که در وضعیت نامطمئنی هستند. بالاخره امروز بازار لوازم خانگی همچنان بی ثبات است، قیمت ها سلیقه ای بالا رفته است، امروز مصرف کننده اصلی بازار لوازم خانگی است.چون باید اجناس مورد نیاز خود را با قیمت بسیار بالا خریداری کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید