افزایش قیمت لوازم خانگی/ مردم قدرت خرید ندارند

ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782197

پازوکی گفت: در حال حاضر شاهد افزایش قیمت لوازم خانگی هستیم. دولت باید حمایت های لازم را از تولیدکنندگان انجام دهد».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اکبر پازوکی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک وی با اشاره به گرانی در بازار لوازم خانگی گفت: ما تاجر هستیم و قیمت پایه دست ما نیست. در واقع ما کالا را به قیمت مشخصی از تولیدکننده می خریم و با سود ناچیز اما در بسیاری از موارد به صورت انباشته می فروشیم.» گرانفروشی، فروش مجدد و قاچاق نیز ما را متهم می کند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد گرانی هستیم اما گرانی وجود ندارد که این امر ایجاب می کند دولت با تولیدکنندگان صحبت کند تا قیمت تمام شده کالا را با سود تولیدکننده محاسبه کند و بر این اساس فهرست قیمت را در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: مردم قدرت خرید ندارند و بازار روند کندی را طی می کند زیرا قیمت ها به قدری بالا رفته که مردم توان خرید ندارند. از سوی دیگر، شرکت‌ها به جای تولید کالا در بازار، خودشان خرید می‌کنند.

پازوکی گفت: تولیدکننده حق دخالت در توزیع کالا را ندارد و فقط موظف است محصولات را به بانکدار یا خرده فروش بفروشد، اما متاسفانه تولیدکنندگان به فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی ها و سایر فروشگاه ها مراجعه می کنند و یا خودشان خرید می کنند.

وی بیان کرد: دلیل اصلی این حجم از افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی را باید از سوی سازنده و سازمان صمت جویا شد; دولت باید بر مواد اولیه مصرفی تولیدکنندگان از نظر قیمت نظارت کند، قیمت تمام شده محصول را بدست آورد و سپس قیمت کالا را با سود اعلام شده تولیدکننده تعیین کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: بیش از 70 درصد از هشت قلم کالای تولید شده در کشور، مواد اولیه آن در داخل کشور تولید می شود، پس چه کسی باید پاسخگوی دلایل این حجم از افزایش قیمت باشد؟

وی گفت: 20000 صنف وجود دارد. زمانی که دولت می تواند بر 20 هزار واحد صنفی نظارت داشته باشد، بازرسی 50 کارخانه تولید لوازم خانگی نیز ضروری است، زیرا ما کاری به نظارت و بازرسی نداریم. اما طبق دامنه ما، کالا باید توسط توزیع کننده توزیع شود.

«حقوق کارمندان در این سال ها چند درصد افزایش یافته است، اما آیا کارگر می تواند ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک بخرد؟» تا بتوانیم فناوری آن را وارد کشور کنیم و در آن خودکفا شویم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: «آیا سال‌ها یخچال ساید بای ساید ساخته‌ایم؟» این رقابت شرکت‌های تولیدی ما را مجبور به سرمایه‌گذاری کلان می‌کند در حالی که دولت به تولیدکننده اطمینان می‌دهد که با سرمایه‌گذاری‌های کلان از آنها حمایت خواهد کرد. باعث میشود.

وی افزود: در هر صورت مواد اولیه، قطعه ساز، دولت، تولیدکننده، توزیع کننده و خدمات پس از فروش، هر جا به مشکلی برخورد کنیم، مردم، صنعت و دولت متضرر می شوند، بنابراین باید مراقب باشیم که لازم است. برنامه، استراتژی و نقشه راه داشته باشید.

تولیدکننده اجازه نمی دهد کارخانه اش ورشکست شود، بنابراین به هر قیمتی که شده مواد اولیه کارخانه خود را می خرد، دولت باید مواد اولیه را در اختیار کارخانه و تولیدکننده قرار دهد و سپس نظارت کند تا از افزایش قیمت در صنعت لوازم خانگی جلوگیری کند. پازوکی گفت: برای جلوگیری از خانه، نظارت به معنای به دام انداختن تولیدکننده نیست. امیدواریم دولت در این چرخه از تولیدکننده حمایت و نظارت کند و سپس مطالعه کیفیت و خدمات را در پایین بازار انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید