افزایش قیمت موبایل با حذف ارز نیمایی


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811125

رئیس اتحادیه موبایل و الکترونیک؛

درستی گفت: حذف ارز نیمایی برای تلفن های همراه بالای 600 دلار، سایر گوشی ها را تحت تاثیر قرار داده و قیمت آنها را افزایش می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابراهیم درستی در گفت و گو با سفیرافلاک گفت: قیمت گوشی موبایل بستگی به قیمت دلار دارد و به صورت نیم ارز وارد می شود، اما اخیراً پیشنهاد شده است که موبایل های بالای 600 دلار با ارز آزاد وارد شود.

وی افزود: اعلام کرده ایم که حذف نیمی از ارز برای توزیع این مدل گوشی قطعا روی گوشی هایی با قیمت های دیگر تاثیر خواهد گذاشت.

رئیس اتحادیه موبایل و الکترونیک گفت: با توجه به شیوع بیماری عروق کرونر قلب، تلفن همراه یک ضرورت برای خانواده هاست. در حال حاضر بازار تلفن همراه آرام است و اجناس در وضعیت خوبی قرار دارند، امیدواریم هر چه جلوتر می رویم وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی افزود: مسئولان ذیربط نباید بی جهت در این بازار دخالت کنند تا این بازار ملتهب نشود زیرا بازار تلفن همراه تنها بازاری است که هیچ اختلالی در حوزه ارز نیمایی و تجار، واردکنندگان و حامیان مالی ایجاد نکرده است. انجمن ها به شدت حمایت کردند.» در این صورت ما بازار بهتری خواهیم داشت.

بابی با بیان اینکه 25 درصد تقاضای مردم برای گوشی های بالای 600 دلار است، گفت: حذف ارز نیمایی برای موبایل های بالای 600 دلار روی گوشی های دیگر تاثیر گذاشته و قیمت آنها را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: مسئولان باید در نظر داشته باشند که تلفن همراه جزء سبد خانوار است و خانواده ها به آن نیاز دارند و ما باید مطمئن باشیم که به دلیل جمعیت زیاد اقشار عادی و آسیب پذیر و حتی کارکنان این حوزه آسیبی نبینند. او گفت: اتحادیه موبایل و الکترونیک. برای خرید گوشی 5 میلیون تومانی باید چند ماه پس انداز داشته باشند در حالی که این افزایش قیمت برای کسانی که 40 تا 50 میلیون تومان می دهند عددی نیست و افرادی که گوشی های بالای 600 دلار می خرند در صورت افزایش قیمت همچنان خریدار هستند. و برای خرید مشکل دارد. این کار نمی کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه گفت: تا پایان سال شاهد آرامش خواهیم بود. امیدواریم بازار ارز دچار نوسان شود، زیرا بازار تلفن همراه کاملاً وابسته به دلار است تا همه بتوانند در آن فعالیت کنند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید