افزایش قیمت نان صحت ندارد


ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822796

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع افزایش قیمت نان با حذف ارز 4200 تنی، گفت: اخبار اولیه مبنی بر افزایش قیمت نان اشتباه است و نادرست است.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، با اشاره به موضوعات مطرح شده برای افزایش قیمت نان با حذف ارز 4200 تنی، اظهار داشت: اخبار اولیه مبنی بر افزایش قیمت نان اشتباه بوده و صحت ندارد، بنابراین وجود ندارد. راه حل جدی هنوز انجام شده است و من نمی توانم اخباری را که مبنایی ندارد به مردم گزارش کنم.

وی خاطرنشان کرد: از گرانی نان اطلاعی ندارم و باید به موقع بررسی شود چراکه قیمت این محصول در سطح جهان افزایش یافته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین افزایش اجناس و اقلام ربطی به بازار داخلی ندارد.

آزادی ها با بیان اینکه شاهد التهاب در بازار هستیم گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه در بازار جهانی طبیعتا از این شرایط سوء استفاده می شود.

وی با بیان اینکه هیچ کالایی نباید خارج از قانون گران شود، خاطرنشان کرد: مردم در ماه مبارک رمضان شاهد افزایش قیمت نباشند و بازار باید آرام باشد و این هدف مجلس است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که در نهایت حذف 4200 تن نان و سایر اقلام افزایش می یابد، تصمیم مجلس در این زمینه چیست؟ وی گفت: ارز 4200 تومانی حذف نمی‌شود، بلکه انتقال می‌یابد و دولت را موظف کردیم که 9 میلیارد دلار مابه‌التفاوت تعیین کند.

آزادی ها با بیان اینکه هزینه مبادله ارز 4200 تومانی متفاوت است، تصریح کرد: به عنوان مثال یارانه را به واردکننده گندم، ذرت یا جو پرداخت می کردیم اما در سبک جدید یارانه به سرپرستان خانوار پرداخت می شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یارانه ای حذف نمی شود، تصریح کرد: پیش از این یارانه گوشت مرغ به واردکننده داده می شد اما با حذف 4200 تن این محصول به صورت مستقیم به دست مصرف کننده می رسد مانند مرغ، گوشت، پنیر، شیر، لبنیات. محصولات و ….

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید