افزایش قیمت ها فقط با منطق مرکز تنظیم بازار باشد/ تشکیل کارگروه در سازمان مالیاتی برای شرکت های دانش بنیان


ساعت: 23:48
تاریخ انتشار: 1401/03/09
کد خبر: 1842713

وزیر اقتصاد و دارایی از تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به پرونده های شرکت های دانشجویی در سازمان امور مالیاتی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احسان هندوزی وزیر اقتصاد و دارایی امشب در حاشیه نشست با شرکت های دانش بنیان در وزارت اقتصاد از تشکیل کارگروهی در سازمان امور مالیاتی برای حل این مشکل خبر داد. مشکلات شرکت های دانش بنیان سامانه ملی ثبت مجوزها الزامی است، در صورت تاخیر در صدور مجوزها امکان پیگیری و شکایت از دستگاه اجرایی وجود دارد.

وی افزود: از درخواست های ثبت شده برای صدور مجوز در سامانه ملی 60 درصد درخواست ها مفقود مدارک، 30 درصد درخواست ها منجر به صدور مجوز و 13 درصد درخواست ها با تاخیر در صدور مجوز همراه است. “

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: هر یک از دستگاه هایی که با مشکل مواجه شوند متقاضیان مجوز می توانند از این دستگاه شکایت کنند.

خاندوزی همچنین با اشاره به افزایش قیمت کالاها در بازار خاطرنشان کرد: بازار ستاد تنظیم بازار مسئول است و وزارت صمت پیشنهادی را به این ستاد ارائه کرد که تصویب شد و طی چند روز آینده اعلام خواهد شد و سایر تولیدکنندگان باید بر اساس منطق این ستاد تنظیم بازار، در محصولات خود قیمت دارند و خارج از منطق این کارگروه حق افزایش قیمت محصولات خود را ندارند.

وی در خصوص ثبت نام معترضان به حذف یارانه در نظام اجتماعی ایران گفت: یارانه معیشت برخی افراد به دلیل عدم اطلاع رسانی از سوی دستگاه ها بوده و یا برخی افراد از حساب شخصی خود برای کارهای تجاری و اداری استفاده کرده اند. ، مانند خیریه ها یا صندوق ها حساب های شخصی، تجاری و اداری را از هم جدا کنید.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: وضعیت درآمدی دهک ها از طریق پایگاه اجتماعی ایرانیان که در وزارت رفاه مستقر است رصد می شود.

خاندوزی در خصوص شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: بر اساس تبصره 18 آیین نامه اجرایی تسهیلات تولیدی در قانون بودجه، حداقل 10 درصد از این تسهیلات متعلق به شرکت های دانش بنیان است که با نرخ ترجیحی 18 پرداخت می شود. درصد برای شرکت های دانش بنیان بانک ها ادغام می شوند و سرمایه در گردش به شرکت های دانش بنیان اختصاص می یابد که 2 درصد کمتر توزیع می شود.

وی ادامه داد: از این پس پروژه های مربوط به وزارت اقتصاد باید با مشورت مواد و انجمن های تخصصی و کارآفرینان در نظر گرفته شود.

در این نشست امشب وزیر اقتصاد و دارایی، نمایندگان شرکت های دانش بنیان به ارائه دیدگاه ها و مشکلات شرکت های خود با حضور نمایندگانی از سازمان امور مالیاتی، سازمان بورس و اوراق بهادار و وزیر اقتصاد پرداختند. یکی از مهم ترین موضوعاتی که شرکت های دانش بنیان به آن اشاره کرده اند، مشکل گشایش خط اعتباری واقعی و همچنین مشکل مالیاتی و ارزش دارایی های معنوی شرکت های دانش بنیان است.

در این مراسم محسن هدباش، نماینده سازمان بورس گفت: دستورالعمل پذیرش شرکت های دانش بنیان به کارگروه ساماندهی مراکز و رویدادهای نوآوری دانش بنیان ارائه شد تا شرکت های دانش بنیان در این دوره پذیرش شوند. بازار سرمایه بر اساس این دستورالعمل.

وی افزود: به دنبال شرکت های سبدگردان برای کار با فناوری اطلاعات هستیم.

توتونچی، معاون فنی کمیسیون مستقل انتخابات گفت: “هزینه انتقال ارز که به دلیل تحریم ها افزایش یافته است، مشمول مالیات است.” برخی از هزینه ها باید تحت مقررات به عنوان هزینه های واجد شرایط مالیاتی ارائه شود.

معاون فنی سازمان مالیاتی افزود: یکی از گلایه های شرکت های دانش بنیان تغییر ارزش دارایی هایشان بر اساس تورم است که این شرکت ها می توانند هر پنج سال یکبار نسبت به تجدید ارزیابی دارایی های خود اقدام کنند که معاف از مالیات است.

توتونچی افزود: اگر شرکت دانش بنیان بر اساس قوانین پراکنده از معافیت مالیاتی برخوردار شود اما ممیز مالیاتی آن را تشخیص ندهد می تواند بر اساس ماده 244 شکایت کند و از معافیت قانونی بهره مند شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید