افزایش مرگ و میر و مسمومیت با الکل در یاسوج


ساعت: 13:36
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914253

رئیس بیمارستان امام سجاد (علیه السلام) یاسوج از افزایش تعداد جوانان مسموم بر اثر مشروبات الکلی و تعداد فوتی ها خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد طهماسبی در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: تاکنون 37 نفر از مردم یاسوج به دلیل مسمومیت با الکل در بیمارستان امام سجاد (ع) بستری شده اند.

وی به فوت یکی از آنها در روز گذشته اشاره کرد و افزود: حال 2 نفر از این افراد وخیم بوده و در بخش مراقبت های ویژه تحت مداوا هستند و حالشان خوب نیست.

طهماسبی می گوید: بنا بر گزارش ها یکی از بیماران نیز در خانه فوت کرده است در حالی که اکثر این بیماران به دلیل مصرف اتانول دچار آسیب کلیوی شده اند.

رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج با بیان اینکه این بیماران تحت دیالیز هستند، ادامه داد: پزشکان متخصص و کادر درمانی بیمارستان های این شهرستان از هیچ تلاشی برای نجات جان این بیماران دریغ نمی کنند.

محمد غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح جزئیات این خبر گفت: 37 زن و مرد به دلیل مسمومیت با متانول به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه 6 نفر از آنها زن بودند، گفت: کل پایگاه بیمارستان را برای نجات و رسیدگی به این بیماران بسیج کرده ایم.

لازم به ذکر است گیجی، خواب آلودگی، حالت تهوع، استفراغ، درد شکم، سردرد و ضعیف شدن سیستم عصبی مرکزی (مغز) از علائم مسمومیت با متانول است. مسمومیت با متانول یک دوره نهفته دارد که بین 6 تا 24 ساعت پس از مصرف مشروبات الکلی رخ می دهد، بسته به میزان متانول مصرفی، این دوره ادامه خواهد داشت و باعث اختلال در عملکرد بینایی از جمله تاری دید، تغییر در میدان بینایی می شود. بینایی، دوبینی و نابینایی کامل.

در یک تا دو ساعت اول پس از مصرف نوشیدنی‌های تقلبی آلوده به متانول، به دلیل وجود اتانول در نوشیدنی‌ها، علائم مستی، گرگرفتگی، پرحرفی و علائم گوارشی ظاهر می‌شود که معمولاً دیرتر و معمولاً بعد از 24 ساعت و بدتر شرایط بدتر شما باید به بیمارستان بروید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید