افزایش مسکن و وام بلاعوض/ نیمی از مسکن روستایی نوسازی شد

ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779414

اکبر نیکزاد بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن به طور جدی تامین مسکن برای نیازمندان را بررسی می کند و نیاز به ارتقای سطح مسکن رایگان و وام در دستور کار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، اکبر نیکساد صبح امروز در بازدید از روستای کریم کلای از توابع شهرستان بابل با اشاره به اینکه مسئولان شهرستان در تلاش برای رفع مشکلات بنیاد مسکن هستند، هدف از این سفر را بازدید از روستاهای مختلف عنوان کرد. و با مشکلات روبرو شوید.

وی بابیان اینکه اکثر روستاها در زمینه اجرای طرح هادی مشکلات عدیده ای دارند، افزود: با شروع بارندگی معابر دچار آبگرفتگی و تردد برای مردم سخت می شود که با تلاش های صورت گرفته تلاش کردیم تا اجرای طرح هادی تسریع شود. از کارکنان

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه برخی از پل های روستایی نیاز به تعریض دارند، افزود: بیشتر مطالبات مربوط به توسعه روستایی است و یکسری مسائل در حوزه مسکن روستایی قابل طرح است.

نیکساد با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن در روستاها گفت: افزایش تعداد تسهیلات هفته آینده از سوی رئیس جمهور به بانک مرکزی اعلام می شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور یادآور شد: تکمیل بلوک های جدید باعث ارتقای تعداد تسهیلات می شود و مردم طی دو ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مسکن بوده اند.

وی با بیان اینکه سالانه 200 هزار خانه روستایی توسط بنیاد با محوریت مردمی نوسازی می شود، افزود: با توجه به عملکرد خوب بنیاد، مقرر شد در شهرهای زیر 100 هزار نفر مسئولیت ساخت مسکن بنیاد واگذار شود. “

نیکساد یادآور شد: قرار است 200 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر ساخته شود و از مجموع یک میلیون واحد مسکونی که سالانه در کشور در قالب جهش تولید مسکن ساخته می شود، 400 هزار واحد مسکونی ساخته می شود. خانه ها از بنیاد مسکن ساخته خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و محرومیت زدایی تاکید کرد و گفت: بنیاد مسکن با جدیت به موضوع تامین مسکن فقرا و نیازمندان و ارتقای سطح مسکن و وام رایگان می پردازد. در دستور کار است.”

نیکساد بر لزوم اتصال زمین به روستاها برای توسعه امکانات گردشگری، تامین مسکن نیازمندان، پایداری روستاها و اجرای طرح سندسازی واحدهای روستایی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون نیمی از مسکن روستایی کشور مقاوم سازی و نوسازی شده است، افزود: خدمات رسانی به محرومان و محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار با جدیت در حال پیگیری است. تاکنون نیمی از منازل روستایی کشور مقاوم سازی و نوسازی شده است.درصد واحدهای باقی مانده برای تجهیز مجدد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید