افزایش نارضایتی از بایدن؛ 61 درصد از آمریکایی ها در سال 2024 شخص دیگری را می خواهند

ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785053

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثریت رای دهندگان آمریکایی خواهان کناره گیری جو بایدن هستند و راه را برای یک فرمانده کل جدید در سال 2024 هموار می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیلی میل، این آخرین ضربه به وجهه عمومی دموکرات 78 ساله است و نظرسنجی ها نشان می دهد که رضایت عمومی از زمان روی کار آمدن وی در ژانویه به طور مداوم کاهش یافته است.

حدود 61 درصد از رای دهندگان آمریکایی که در نظرسنجی هیل-هریس-ایکس شرکت کردند، گفتند بایدن برای نامزدی برای ریاست جمهوری در رقابت های بعدی کاخ سفید باید کناره گیری کند.

کمتر از یک چهارم یا 24 درصد گفتند که باید دوباره نامزد شوند و 15 درصد مطمئن نبودند. اکثریت بایدن توسط دموکرات ها حمایت می شود، اگرچه برخی نمی خواهند او برگردد.

45 درصد از دموکرات ها خواهان نامزدی ترامپ برای کاخ سفید در سال 2024 هستند، در حالی که نزدیک به 37 درصد خواهان خروج او هستند.

احساسات ضد بایدن در میان جمهوریخواهان غالب شد. هشتاد و هفت درصد از رای دهندگان جمهوری خواه معتقدند بایدن باید راه را برای شخص دیگری هموار کند، در حالی که تنها هشت درصد امیدوارند که او دوباره نامزد شود.

اما ضربه اصلی به رضایت عمومی این رئیس جمهور آمریکا از سوی مستقلانی وارد شد که او را در سال 2020 به کاخ سفید آوردند. اکثر رای دهندگان مستقل معتقدند بایدن باید به نفع شخص دیگری کناره گیری کند. 59 درصد از آنها خواهان نامزدی جدید برای انتخابات 2024 هستند و تنها 17 درصد برعکس می گویند. اما 25 درصد از استقلالی ها مطمئن نیستند.

نظرسنجی های 9 و 10 نوامبر تنها چند روز پس از عملکرد ضعیف دموکرات ها در انتخابات ایالتی و محلی در ایالات متحده بود. این نظرسنجی از میان 921 رای دهنده ثبت نام شده انجام شد.

در نظرسنجی اخیر از 538 وب سایت، میانگین رضایت شغلی بایدن به بالاترین حد خود رسید. میزان رضایت از عملکرد وی در نظرسنجی روز پنجشنبه تنها 42.5 درصد بود و امروز با اندکی افزایش به 42.8 درصد رسید.

این در حالی است که میانگین نارضایتی از آن در تمامی دوره ها به بالاترین حد خود رسیده و رقم 51.7 درصد را نشان می دهد.

نظرسنجی Hill-Harris-X همچنین نشان می دهد که اکثریت 46 درصد از رای دهندگان معتقدند که بایدن کمتر از حد انتظار عمل کرده است. 23 درصد می گویند که او بیش از آنچه انتظار داشتند انجام داده است و 31 درصد می گویند که او انتظارات را برآورده کرده است. نیمی از پاسخ دهندگان مستقل همچنین گفتند که عملکرد او کمتر از حد انتظار بود، همانطور که 72 درصد از جمهوری خواهان و 17 درصد از دموکرات ها این کار را انجام دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید