افزایش نجومی نرخ سود در تنفس لرستان / مستاجران کاهش یافت

زمان: 10:15
منتشر شده در: 1400/07/21
کد خبر: 1775701

به دلیل عدم نظارت و سهل انگاری متولیان ، قیمت اجاره مسکن در لرستان به میزان قابل توجهی افزایش یافته و در رتبه بندی قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سفیر ، یکی از مهمترین و یکی از نیازهای اساسی زندگی تأمین مسکن است ، اما سالهاست که قیمت این سقف در اوج خود است و بخش قابل توجهی از مردم به دلیل شرایط اقتصادی نمی توانند از پس هزینه مسکن برآیند. شرایط

استخدام یک داستان تلخ این روزها برای مستأجرانی است که به دلیل افزایش بی رویه نرخ سود ، هر سال چاره ای جز جابجایی و جابجایی ندارند.

در همین حال ، لرستان سالهاست از بیکاری بالا رنج می برد ، استانی پر از ظرفیت و پتانسیل ، اما به دلیل عدم وجود برنامه منسجم و عدم برنامه ریزی در دولت های گذشته ، متأسفانه یکی از ظرفیت هایی است که نادیده گرفته می شود. گنجینه ای برای مردم استان … ، و بنابراین لرستان بر اساس درصد بیکاری ، تورم و بدبختی رتبه بندی می شود.

رکورد تورم و بیکاری لرستان است

با توجه به اینکه یکی از شاخص های مهمی که می تواند نقش بسیار مهمی در اقتصاد ایفا کند ، اشتغال است ، اما نرخ بالای بیکاری در این استان منجر به قرمز شدن وضعیت اقتصاد شده است و این امر در سایر بخشها نیز اهمیت دارد. از آنجا که امروزه آثار مشکل بیکاری نه تنها در بخش اقتصادی بلکه در آسیب های اجتماعی نیز آشکار است.

تورم بالا در بخشهای مختلف قدرت خرید مردم را کاهش می دهد و وقتی نرخ اجاره در استانی که از مشکلات اقتصادی و بیکاری رنج می برد قطعاً می تواند برخی از افرادی را که توان پرداخت اجاره نجومی ندارند و به آنجا می رسند ، به حاشیه براند.

194bdbbe 890e 4eca befc 83d8b5de554b خبر خاکستری

بیکاری در 10 استان کشور در بهار امسال بسیار بالا بود. متأسفانه لرستان از نظر بیکاری در بین 10 استان برتر قرار دارد. 41.8٪ بالای جدول

در سالهای اخیر استان محروم لرستان به دلیل عدم برنامه ریزی بیشتر دچار محرومیت شده است تا حدی که امروزه داده های شاخص هایی را در اختیار دارد که نشان می دهد این استان نیازمند توجه ویژه است.

افزایش نجومی قیمت اجاره در لرستان

تورم نقطه به نقطه برای واحدهای مسکونی اجاره ای در خانوارهای شهری در تابستان امسال در 19 استان بیشتر از میانگین کشوری است که لرستان بالاترین 27.5 درصد و سیستان و بلوچستان کمترین تورم فصلی 2 ، 5 درصد را دارد. و

درصد تغییر شاخص قیمت اجاره در تابستان 1400 نسبت به مدت مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 24.7 درصد است که نسبت به بهار سال 1400 4.4 واحد درصد کاهش نشان می دهد (29.1.1 ٪) ..

با این حال ، هنگام برآورد شاخص قیمت مصرف کننده ، یکی از بخشها مسکن است که شامل اجاره واحدهای مسکونی ، خدمات نگهداری و تعمیر واحدهای مسکونی است ، جایی که شاخص قیمت اجاره واحدهای مسکونی در مناطق شهری به 244.1 رسیده است که 8 است ، 0 در مقایسه با فصل قبل درصد افزایش یافته است.

با روی کار آمدن تاج ، مشکلات اقتصادی و تجاری ، بسیاری از مشاغل در استان رکود کرده و بسته می شوند و بیکاری افزایش یافته است. وی امیدوار است دولت جدید توجه ویژه ای به این استان داشته باشد تا گرد و غبار محرومیت ها و مشکلات را از بین ببرد.

با فوران تاج ، طبق تصمیم کارخانه تاج ، نرخ اجاره در تهران 25 درصد ، در کلانشهرها 10 درصد و در شهرهای دیگر حدود 15 درصد افزایش می یابد ، اما با توجه به نرخ اجاره ، مشخص است که این سیاست او چندان موفق نبود. آنها ضرب این نرخ را نشان می دهند.

23d380be cbdf 4f6a a2a8 970ffb9e3d1a خبر خاکستری

میانجیگری برخی از مالکان املاک

احمد سالاری از مشاوران املاک استان در مصاحبه با سفیرافلاک می گوید: این قیمت های اجاره در حال افزایش است.

وی افزود: البته نقل و انتقالات با گسترش تاج نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است و برخی از مستاجران ترجیح می دهند قیمت پیشنهادی از سوی صاحبخانه را بپذیرند تا در این شرایط مجبور به جابجایی نشوند.

مشاور املاک لرستانی گفت: آنچه این روزها در مشاوران املاک دیده می شود این است که نرخ اجاره نسبت به سال گذشته بیش از 40 درصد افزایش یافته است و وقتی مستاجر و صاحبخانه به شرکت می روند ، از قبل با آنها موافقت شده است و فقط برای آنها عمل کردن

سالاری گفت: البته نرخ اجاره در روستاها بسیار زیاد است ، به عنوان مثال در وسط شهر برای اجاره آپارتمان 70 متری باید 60 میلیون تن رهن پرداخت کرد و گاهی طبق توافق طرفین ، قیمت وام مسکن و اجاره هنوز پایین است.

وی معتقد است که نظارت امنا بر این موضوع لازم است و می گوید: “در برخی موارد ، برخی از مشاوران املاک غیرمجاز دلال هستند و قیمت ها را بسیار بالا اعلام می کنند و ممکن است اینطور باشد.” اجاره های آینده و قیمت های تکان دهنده را پیش بینی کنید.

این مشاور املاک استان خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی استان به گونه ای نیست که همه مستاجران بتوانند چنین اجاره ای را بپردازند و متأسفانه با شیوع تاج بسیاری از مشاغل آسیب دیدند که با توجه به اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی است ، ضرورت دارد. مقامات باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

59d80ff8 23c2 4d19 bf41 86a1b6b1605e خبر خاکستری

500 مشاور املاک بدون مجوز

حشمت رحیمی ، رئیس اتاق اصناف لرستان به سفیرافلاک می گوید: 1300 مشاور املاک در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد 500 مشاور املاک بدون مجوز هستند و به سازمان آنها نیاز است.

وی افزود: املاک دارای مجوز کمتر مستعد تخلف هستند و در چارچوب قانونی و مطابق قوانین عمل می کنند ، اما مشاوران غیرمجاز در مواردی تخلفات و قیمت ها را خارج از چارچوب تعیین شده اعمال می کنند ، تنها راه نظارت است. در این بخش سازماندهی کنید

رئیس اتاق اصناف لرستان گفت: بازار مسکن متروکه شده است که برای رهایی از این وضعیت باید مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد اما یکی از عواملی که باعث افزایش قیمت اجاره بها در مناطق روستایی شده است کاهش ساخت و ساز است. به دلیل شیوع تاج و افزایش قیمت. ساخت مسکن نیز کاهش یافته است.

بازار مسکن نیاز به یک شوک دارد

رحیمی خاطرنشان کرد: بازار مسکن برای رهایی از این وضعیت نیاز به شوک دارد و اجازه نمی دهد برخی از آنها از این وضعیت در بازار مسکن سوء استفاده کنند و بنابراین قیمت ها را چندین برابر افزایش دهند.

وی گفت: ما خانه های کمی در روستاها داریم و اگر تعداد واحدهای مسکونی مورد نیاز ساخته شود ، برخی از مستاجران واقعاً می توانند صاحب خانه شوند و شرایط و قیمت ها از این نظر متعادل خواهد شد.

مهرداد ویسکرمی ، نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سفیر افلاک اظهار داشت: لرستان در برخی آمارها مانند بیکاری ، تورم و رانت رتبه بندی شده است؛ علل و عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا وضعیت به اینجا برسد ، استان لرستان پر از ظرفیت است که اگر از این شرایط به خوبی استفاده شود ، می توانیم از این وضعیت خارج شویم.

وی افزود: در برخی موارد موانعی برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال وجود دارد ، گاهی فرد قصد سرمایه گذاری دارد ، اما این افراد اجازه سرمایه گذاری از طریق محاصره و سنگ را ندارند ، بنابراین سرمایه در حال فرار از روستا است. به

af281a88 b4b1 49a6 9995 c06c87dc072a خبر خاکستری

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی گفت: اگر کاشی ، فولاد ، آهن و سایر صنایع لازم در استان فعال باشد ، قطعاً بر قیمت مسکن و هزینه های اضافی تأثیر می گذارد. هزینه های حمل و نقل و جابجایی مواد. قابل کسر است و این منجر به عملکرد بسیاری از سازه ها با سرعت کمتر می شود.

لزوم فعال سازی واحدهای مصالح ساختمانی در حومه شهر

ویسکی گفت: بسیاری از مواد مورد نیاز به خارج از استان با قیمت های بسیار بالا وارد می شود که اگر در اولین قدم توسط صنایع راکد که این مواد را تولید می کردند اما اکنون غیرفعال شده اند فعال شود ، می تواند در زمینه مسکن امیدوارکننده باشد. به بودن.

وی گفت: مشکلات استان لرستان باید ابتدا از درون حل شود و سپس برای حل مشکلات بعدی اقدام شود ، اگر امروز نرخ سود اجاره بها در استان لرستان که مربوط به بیکاری و مشکلات اقتصادی است به دلیل افزایش کاهش مسکن و ساخت و ساز است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد واحدهای راکد مانند صنعت کاشی و فولاد می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و افزایش تولید ، این مصالح با قیمت بسیار مناسب به دست سازنده خانه برسد. افزایش دادن.

ویسکرمی گفت: “در این زمینه ، لازم است که مشکل گرا عمل کنیم و هرجا که این کار برای حل مشکلات انجام شده است ، ثمربخش بوده است.”

در هر صورت ، امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید و برنامه های پیش بینی شده ، لرستان به گونه ای دیده شود که بتواند از شر این وضعیت اقتصادی ، بیکاری و افزایش قیمت ها و کتاب های بی حساب و کتاب خلاص شود. ، و شاهد توسعه در این استان باشیم. پر از ظرفیت باشید.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید