افزایش نرخ بهره بدون ریسک؛ دلیل افت بازار سرمایه / صبر و سرمایه گذاری در نمادهای ارزشی رمز سود در بازار فعلی است

ساعت: 13:17
تاریخ انتشار: 1400/08/30
کد خبر: 1786050

این کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با دانا گفت;

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش نرخ سود اوراق گفت: افزایش نرخ سود بدون ریسک در کنار فروش اوراق در عملیات بازار آزاد دلیل کاهش بازار سرمایه در هفته های اخیر بوده است. و صبر و سرمایه گذاری در نمادهای ارزشمند، رمز سود در بازار فعلی است.»

مصطفی صفری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص آخرین وضعیت بورس و روند نزولی مشاوره به سهامداران خرد گفت: واقعیت امروز بازار سرمایه این است که همه شرکت ها در کنار رشد تولید سود و رشد فروش داشته اند اما متاسفانه دولت بدون ریسک می فروشد. نرخ سرمایه گذاری. ” و این منجر به سقوط بازار سهام در هفته های اخیر شده است.

افزایش نرخ سود اوراق، انگیزه سرمایه گذاران در بازار سهام را کاهش می دهد


وی با اشاره به اینکه نرخ سود 24 تا 25 درصدی اوراق بهادار اشتباه است، ادامه داد: نسبت بازده بدون ریسک سهام (PE) امروز در بازار سرمایه به عدد 4 رسیده است و شرکت هایی که این شاخص را در رتبه بالاتری داشته اند. ، در حال حاضر در این یکی از مهمترین دلایل ضعف بازار است.

صفری فروش اوراق بهادار از طریق عملیات بازار آزاد همراه با افزایش نرخ سود را دلیل بعدی کاهش در روزهای اخیر دانست و این در حالی بود که باید سیاست‌های مشترکی اتخاذ می‌شد تا نرخ سود افزایش نیابد و نتیجه آن در بازار سرمایه مشاهده شود. امروز ممکن است نشان دهد که نرخ بهره به شدت افزایش یافته است.

بازار پول و سرمایه به عنوان دو مقیاس عمل می کنند

وی تصریح کرد: بازار پول و بازار سرمایه به صورت دو مقیاس عمل می کنند و با افزایش نرخ سود شاخص بورس کاهش می یابد و اگر این روند زودتر اصلاح نشود، میانگین نسبت سرمایه به سود (مبنا) که در حال حاضر است. 7، می تواند از پله های پایین پایین بیاید.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: عجیب است که با این روند مثبت که در عملکرد شرکت ها مشاهده می شود، بازار همچنان منفی است و این به دلیل کاهش نرخ سود بدون ریسک است و امیدواریم این ضد. – روند تولید در اسرع وقت اصلاح می شود «بازارهای سرمایه در حال بازگشت هستند.

روند فعلی برعکس شعار سال حمایت از تولید است

وی افزود: مقام معظم رهبری امسال را سال حمایت از تولید اعلام کرده اند و وقتی دولت نرخ سود را افزایش می دهد در واقع به این معناست که شما هزینه های جانبی پول را دارید و این یک ضد سرمایه گذاری در تولید است. شرایط کنونی درست برعکس شعار سال است که با اصلاح این روند تولید و بازار سرمایه در حال رونق است.

صفاری در پایان در توصیه به سرمایه گذاران خرد گفت: بازار به همین منوال نخواهد ماند و دیر یا زود روند صعودی به خود می گیرد و به نظر من با صبر و حوصله و سرمایه گذاری در نمادهای ارزشمند و در بلندمدت با استقبال خوبی از این بازار مواجه خواهند شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید