«افزایش نمایندگان منتقد دولت» دلیل جلسه غیرعلنی دیروز/ فرصت تغییر رویکرد مجلس در قبال استیضاح

«افزایش نمایندگان منتقد دولت» دلیل جلسه غیرعلنی دیروز/ فرصت تغییر رویکرد مجلس در قبال استیضاح

روز جدید : رئیس فراکسیون مستقلین ولایی جلسه غیرعلنی دیروز مجلس را به دلیل اضافه شدن افراد جدید به منتقدان دولت دانست. اینها کسانی هستند که از حامیان سرسخت دولت بودند و برای دعوت نامزد ریاست جمهوری امضا جمع آوری کردند.

گلمرضا نوری نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره جلسه غیرعلنی روز گذشته مجلس گفت: همانطور که در صحن علنی جلسه دیدید برخی از نمایندگان به این موضوع انتقاد کردند و تصور کردند از تلاش ها و دغدغه های نمایندگان در موضوع مهم معیشتی خبر داد.

وی ادامه داد: منتقدان معتقد بودند مردم باید آگاه شوند و حق هم داشتند. شاید بسیاری از موضوعات مطرح شده در این جلسه چندان محرمانه و مرتبط نبوده است.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس یازدهم افزود: اما احساس من این است که این جلسه علنی نشد زیرا افراد جدیدی به منتقدان دولت اضافه شدند. اینها کسانی هستند که از حامیان سرسخت دولت بودند و برای دعوت از کاندیداتوری آقای رئیس جمهور امضا جمع آوری کردند. بنابراین تصور من این است که آنها نمی خواستند مردم در انظار عمومی ببینند که پس از چند ماه خیلی زود منتقد دولت شدند و از سیاست ها و اقدامات دولت انتقاد کردند.

وی افزود: فکر می‌کنم این انگیزه باعث علنی نشدن جلسه شد وگرنه بیشتر مواردی که مطرح شد همان مسائل روز در بحث قیمت و تامین مواد اولیه بود، در واقع اینها مسائل عمومی است که مردم به آن توجه می‌کنند. بیشتر اما نحوه طرح موضوع و این واقعیت که تعدادی از افرادی که من هرگز ندیده ام از دولت انتقاد کرده اند اکنون مورد انتقاد قرار می گیرند احتمالاً به این موضوع منجر شده است.

نوری همچنین در پاسخ به سوالی گفت: در آستانه یک سالگی دولت هستیم. با این تغییری که در مجلس دیدیم، فکر می‌کنید چقدر با آغاز روند استیضاح چند ماهه فاصله داریم؟» اما از اظهارنظرهای دیروز در جلسه غیرعلنی، البته اطلاعی ندارم. آیا این انتقادات تکراری و علنی بیان می شود، اما این نشان می دهد که ممکن است اتفاقی در این زمینه بیفتد.

وی افزود: از آنجایی که انتقادات بسیار شدید بود و دایره منتقدان گسترش یافت، فکر می کنم در مجلس تغییر رویکردی ایجاد شود.

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: البته این امر ما را از مسئولیت کاری که انجام داده ایم سلب نمی کند، اما ممکن است برخی بخواهند جبران کنند.

دیدگاهتان را بنویسید