افزایش 10 درصدی اهدای خون در کرمانشاه در سال گذشته / کرمانشاهی ها در سال گذشته 47 هزار واحد “خون” اهدا کردند.


ساعت: 11:33
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821769

مریم میرزاده گفت: اهدای خون در کرمانشاه در سال گذشته حدود 10 درصد نسبت به یک هزار و 399 افزایش داشت که نشان از استقبال مردم از اهدای خون دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم میرزاده در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: اهدای خون در سال گذشته نسبت به سال 1399 حدود 10 درصد افزایش داشته که نشان از استقبال مردم از اهدای خون دارد.

رئیس انتقال خون استان کرمانشاه افزود: در سال 1400 مردم استان کرمانشاه 47 هزار واحد خون اهدا کردند.

میرزاده گفت: 50 درصد اهداکنندگان خون، اهداکنندگان مستمر با فاصله زمانی بین دو اهدای خون کمتر از یک سال هستند و مابقی اهداکنندگان نیز جانبازان یا اولین اهداکنندگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به تداوم بیماری عروق کرونر می توان گفت روند اهدای خون نسبت به سال های گذشته کاهش یافته در حالی که نیاز به خون ثابت است.

وی اذعان داشت: بزرگترین گروه خونی مورد نیاز و قابل مصرف در استان، گروه خونی O منفی است که درصد کمی از مردم ایران دارای این گروه خونی هستند.

میرزاده ادامه داد: به طور میانگین مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می توانند خون اهدا کنند اما استقبال زنان برای اهدای خون بسیار کمتر از مردان است به طوری که کمتر از 6 درصد اهداکنندگان را زنان تشکیل می دهند.

رئیس انتقال خون استان کرمانشاه گفت: امسال تمام تلاش خود را برای افزایش تعداد اهداکنندگان انجام خواهیم داد.

وی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان برای همشهریان عزیز هماهنگی جهت اهدای خون فراهم شده است، لذا بر این اساس همه روزه به جز جمعه از ساعت 8 الی 00 در پایگاه مرکزی اهدای خون واقع در خیابان بنت الهدی هستیم. :00. 23:00. پذیرای همشهریان عزیز برای اهدای خون هستیم و روز جمعه از ساعت 8 صبح تا 13 فعال خواهیم بود.

وی گفت: همچنین پایگاه معتضدی واقع در بیمارستان معتضدی میدان فردوسی همه روزه به جز جمعه از ساعت 8 الی 13 پذیرای خیرین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید