افزایش 10 درصدی ذخیره گاز طبیعی در مخزن شورویه سرخس


ساعت: 09:47
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1918955

پایداری تولید گاز طبیعی در روزهای سرد زمستان؛

مدیرعامل پالایشگاه گاز سرحس گفت: در 8 ماهه امسال یک میلیون و 825 ​​هزار مترمکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه شهرستان سرخس ذخیره شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ یحیی فیضی مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرخس در گفتگو با خبرنگار صبح توس با اشاره به نقش مجتمع ذخیره سازی شوریجه در پایداری تولید گاز طبیعی در روزهای سرد زمستان اظهار داشت: ذخیره سازی گاز به دلیل ایمن بودن مزیت اقتصادی دارد. و سهل الوصول، مزیت استراتژیک برای کشور ایجاد می کند و این انرژی پاک و ارزان در اختیار هموطنان قرار می گیرد.

فیضی تصریح کرد: در 8 ماهه امسال یک میلیارد و 825 ​​میلیون مترمکعب گاز طبیعی در مخزن شوریجه سرحس ذخیره شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: برداشت از مخزن شوریجه برای پایداری تولید در فصل زمستان از 19 آبان ماه سال جاری آغاز شد و روزانه به طور میانگین 15 میلیون متر مکعب گاز از این مخزن برداشت و به شبکه انتقال گاز کشور تزریق می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد سرحس در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان پرتلاش شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در سرزمین آستان، استان هشتم و امامت مجدداً با جهاد اقتصادی و صنعتی در تلاش هستند تا به هموطنان و خانواده هایشان کمک کنند. شمال و شمال شرق کشور و در آستانه در فصل زمستان و در شب یلدا در فضایی گرم و صمیمی گرد هم آمده و این شب را جشن بگیرید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید