افزایش 100 درصدی حقوق فرزندان و 50 درصدی حقوق خانواده مستمری بگیران

افزایش 100 درصدی حقوق فرزندان و 50 درصدی حقوق خانواده مستمری بگیران

بهروز محبی نعیم آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی با اشاره به لایحه یکسان سازی حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشکری ​​و دولتی گفت: کلیات این لایحه در جلسه کمیسیون به تصویب رسید. دیروز و در حال حاضر در کارگروه های کمیته مربوطه در حال بررسی جزئیات آن هستیم.

وی در تشریح جزئیات لایحه مذکور گفت: بر اساس این لایحه 3 هزار امتیاز به کارکنان مشمول قانون خدمات کشوری و معادل ریالی آن به کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ اضافه می شود. امتیاز، حقوق معلمان و قضات افزایش می یابد.

یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه تصریح کرد: بر اساس لایحه دولت حقوق بازنشستگان 900 هزار تومان و کمک هزینه اولاد کارمندان 100 درصد و حقوق عائله مندی 50 درصد افزایش می یابد.

محبی تاکید کرد: همچنین بر اساس این لایحه مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی 10 یا 15 درصد افزایش می یابد.

وی در این خصوص ادامه داد: البته با توجه به اینکه میزان مستمری های تحت پوشش نهادهای حمایتی بسیار کم است، بنابراین تلاش می کنیم میزان مستمری این قشر را 15 درصد افزایش دهیم.

نماینده سبزوار در مجلس تاکید کرد: اگر لایحه مورد بحث تا روز سه شنبه هفته جاری در کمیسیون به نتیجه برسد، روز چهارشنبه در دستور کار قرار می گیرد و در غیر این صورت به هفته آینده موکول می شود.

دیدگاهتان را بنویسید