افزایش 130 درصدی قیمت برنج در 8 ماه گذشته / افزایش 30 درصدی قیمت میوه و تره بار

افزایش 130 درصدی قیمت برنج در 8 ماه گذشته / افزایش 30 درصدی قیمت میوه و تره بار

پس از افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران، گمانه زنی ها مبنی بر تجدید نظر در لایحه دستمزد کارگران وجود داشت، زیرا بین تورم و افزایش قیمت کالاها ارتباط وجود داشت. درباره اینکه آیا افزایش دستمزد کارگران باعث افزایش قیمت کالاها شده است یا خیر صحبت کردیم.

برنج در 8 ماه گذشته 130 درصد افزایش داشته است

حسن تقی زاده، رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، از افزایش 130 درصدی قیمت برنج از شهریورماه سال گذشته (آغاز فصل برداشت) تا به امروز خبر داد. کیلوگرم 30 هزار تن بود اما امروز قیمت این محصول به 78 هزار تن در هر کیلوگرم رسیده است.

به گفته وی؛ قیمت سنتی برنج طارم و هاشمی 130 درصد و برنج پرمحصول 100 درصد افزایش یافته است.

تقی زاده با بیان اینکه افزایش دستمزد کارگران تاثیری بر افزایش قیمت برنج نداشته است، افزود: روند افزایش قیمت برنج از قبل از سال جدید آغاز شده است، بنابراین افزایش دستمزد کارگران نمی تواند تاثیری بر این موضوع داشته باشد.

این فعال اقتصادی با اشاره به مهم ترین دلایل افزایش قیمت برنج خاطرنشان کرد: افزایش کشت ارقام پرمحصول به جای برنج سنتی طارم و هاشمی، دپوی برنج گروهی خاص و خشکسالی …. افزایش قیمت برنج

وی با بیان اینکه قیمت برنج از نوروز افزایش یافته است، افزود: بعد از عید شاهد افزایش چند درصدی قیمت برنج داخلی بودیم که با تقویت نظارت دولتی و اجرای دستور قیمت گذاری، قیمت برنج ثابت ماند.

به گفته رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل؛ قیمت برنج کشت شده در بانک کیلویی 92 هزار تن و قیمت اولین برنج کشت شده در بانک کیلویی 80 هزار تن است.

تحویل تخم مرغ 20 درصد زیر حد مجاز

ناصر نبی پور، رئیس انجمن مرغ های تخمگذار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: افزایش دستمزد کارگران تاثیری بر قیمت تخم مرغ نداشته است.

به گفته وی؛ قیمت سویا در بازار آزاد به 9 هزار تن در هر کیلوگرم و ذرت به 10 هزار تن در هر کیلوگرم رسید.

نبی پور با بیان اینکه قیمت سایر اجزای تولید اعم از دارو، واکسن و عوارض حمل و نقل در حال افزایش است و در صورت کنترل قیمت این قطعات بدون شک شاهد ثبات قیمت تولید خواهیم بود.

به گفته رئیس اتحادیه مرغ های تخمگذار؛ تخم مرغ در ماه رمضان 20 درصد زیر نرخ مصوب عرضه شد

عدم مشارکت دغدغه اصلی پرورش دهندگان است

در همین رابطه افشین صدر دادرس، مدیرعامل اتحادیه پرورش دهندگان سبک در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به افزایش هزینه های زندگی در کشور، گفت: کارگران و مزدوران توان پرداخت هزینه را ندارند. این افزایش دستمزد باعث شده برخی از دامداری های کوچک نتوانند از عهده هزینه های نیروی کار خود برآیند.

وی کمبود مواد اولیه را یکی از دغدغه های اصلی تولیدکنندگان عنوان کرد و افزود: کمبود تامین مواد اولیه و بالا بودن نرخ آن منجر به افزایش هزینه های دامی و در نتیجه کاهش خرید مصرف کنندگان شده است.

صدر دادرس ادامه داد: قیمت دام قبل از عید نوروز 73 هزار تن به ازای هر کیلوگرم بود، اما پس از این ایام قیمت آن به 65 هزار تن در هر کیلوگرم رسید و با توجه به شواهد و قرائن می توان گفت که قیمت دام زنده در روزهای اخیر کاهش خواهد یافت. روزها.

به گفته مدیرعامل اتحادیه دام سبک؛ امسال احتمال خشکسالی و به دنبال آن کمبود مراتع تشدید شده و بحث تامین آب شرب به دغدغه اصلی کشاورزان تبدیل شده است.

افزایش 30 درصدی قیمت میوه و تره بار

مصطفی دارایی نژاد، رئیس اتحادیه میوه فروشان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه افزایش دستمزد کارگران تاثیری بر قیمت میوه و تره بار نداشته است، افزود: تقاضا و عرضه تعیین کننده قیمت میوه و تره بار است. سیب زمینی کهنه با افزایش عرضه به 6 تا 8 هزار تن در کیلوگرم رسید.

وی با بیان اینکه قیمت صیفی جات طی 6 ماه گذشته 30 درصد افزایش داشته است، گفت: کمبود بار و کاهش عرضه و نگهداری محصولات در انبارها باعث افزایش قیمت میوه می شود نه حداقل دستمزد دریافت کنندگان.

دیدگاهتان را بنویسید