افزایش 20 درصدی مجموعه زکات در خراسان رضوی / 56 میلیارد تومان زکات جمع آوری شد

زمان: 16:05
تاریخ انتشار: 1400/07/26
کد خبر: 1777168

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه میزان مجموعه زکات در خراسان رضوی در شش ماهه اول سال 1400 نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته است ، گفت: حدود 56 میلیارد تومان در زکات خراسان رضوی جمع آوری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید محمد حسینی ، رئیس زکات استان خراسان رضوی در گفت و گو با صبح توس اظهار داشت: میزان مجموعه زکات خراسان رضوی در شش ماهه اول سال 1400 در مقایسه با تلاش های سال گذشته حدود 20 درصد افزایش یافته است. مبلغان و ارتباطات.

وی با بیان اینکه در شش ماهه اول حدود 56 میلیارد غروب خورشید در خراسان رضوی جمع آوری شد ، خاطرنشان کرد: 80 درصد این غروب خورشید صرف کارهای محرومان از جمله جهیزیه ، مسکن ، معیشت ، تحصیل دانش آموزان و دانش آموزان نیازمند و 20 نفر شد. درصد آن صرف پروژه های خدمات اجتماعی مانند مسجد ، حسینیه ، خانم علم ، مرکز بهداشت و امثال آن می شود.

رئیس زکات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بسیار خوب است که مردم هنگام بحث وجوه بر اساس اعتقادات خود عمل می کنند و همیشه در ستاد زکات دستیار ما بوده اند ، افزود: “امیدواریم مردم به دلیل اعتقادات خود به دبیرخانه زکات اعتماد کنند تا ما می تواند زکات را تنظیم کند و آن را بر اساس اولویت برای محرومیت و سپس در پروژه های عام المنفعه هزینه کند.

وی با اشاره به اینکه در تمام روستاهای استان خراسان رضوی کارمند زکات داریم ، اذعان داشت: شوراهای فرعی زکات پس از شناسایی و جمع آوری زکات ، با توجه به نیاز منطقه زیر نظر شورای زکات در همان منطقه هزینه می کنند. و مردم این زکات جمع آوری شده در هر منطقه در همان منطقه خرج می شود.

حسینی گفت: شورای غروب موظف است میزان غروب جمع آوری شده و محل صرف آن را به مردم اطلاع دهد. ارائه خدمات.

مسئول غروب آفتاب در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه 800 مبلغ غروب آفتاب در استان خراسان رضوی داریم که وظیفه ترویج غروب آفتاب را دارند ، تصریح کرد: در هر شورای غروب آفتاب پیوندی برای غروب آفتاب وجود دارد و آنها آموزش های لازم و کار جمع آوری را گذرانده اند. به

وی در پایان تأکید کرد: فلسفه زکات مبتنی بر آموزه های اسلامی برای از بین بردن فقر و محرومیت از جامعه است و جان و مال مردم را پاک می کند و جامعه را به سمت رشد و شکوفایی سوق می دهد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید