افزایش 20 درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 13:11
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882281

علیازی گفت: مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافت و مردم برای کاهش مصرف با شرکت برق همکاری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، برخی از شهروندان ساکن در منطقه گلستان شهر یاسوج به ویژه گلستان 9 با تماس با این پایگاه خبری از نوسان و افت شدید برق خود شکایت کردند.

این شهروند افزود: از آنجایی که کابل های برق این خیابان تعویض شد، مشکل نوسان و افت فشار باعث سوختن برخی از لوازم برقی شد.

در همین راستا با سخنگوی شرکت برق استان تماس گرفتیم که توضیحات آن را در ادامه می خوانید.

البیاضی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: شرکت توزیع برق استان از سال گذشته اقدام به تعویض سیم های مسی با کابل کرده و در این راستا 400 کیلومتر شبکه به منظور جلوگیری از برق گرفتگی انجام شده است. نوسانات و دزدی..

وی گفت: شهر یاسوج یکی از شهرهایی است که بیشترین مهاجرت را دارد اما در زمینه تبادل تلگراف با کابل جزو استان های پیشرو هستیم.

علیبازی گفت: در صورت عدم وجود مشکل در سال جاری بیش از 1200 کیلومتر از شبکه کابلی استان به کابل تبدیل می شود و این به معنای تبدیل تمام شهرها و روستاهای استان از فشار ضعیف است. شبکه کابلی به شبکه کابلی

وی با اشاره به ویژگی های شبکه کابلی گفت: این کابل ها قابل خرید و فروش در بازار نیستند، بنابراین سرقت صفر می شود، این کابل ها وصل نمی شوند در حالی که شبکه کابلی گاهی دچار چنین مشکلاتی می شود.

علیبازی با اشاره به مشکل پیش آمده در خیابان گلستان شهر یاسوج گفت: علت سوختن وسایل برقی سیم کشی شبکه نیست، یکی از دلایل آن ممکن است فشار زیاد ترانسفورماتور آن محل باشد.

سخنگوی شرکت برق استان گفت: ترانسفورماتور نصب شده برای این خیابان ها شاید برای 200 خانه بوده است اما اکنون بیش از 300 خانه نصب شده و این ترانس جوابگوی 300 خانه نیست.

وی ادامه داد: یکی از فلسفه های سیم کشی برق جلوگیری از نوسانات برق و کاهش افت فشار است.

البیاضی افزود: شهروندانی که در این خیابان ها هستند درخواست خود را به شرکت برق ارسال کنند و این شرکت در صورت نیاز به تعویض ترانسفورماتور مشکل را بررسی و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

سخنگوی شرکت برق با تاکید بر اینکه روزهای گرم تابستان در پیش است، از مردم استان خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند، گفت: مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است و مردم در این مدت شرکت برق را همراهی کنند. کاهش مصرف

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید