افزایش 20 درصدی مصرف گاز در استان کرمانشاه


ساعت: 18:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916179

ناصر حسینی از افزایش 20 درصدی گاز استان کرمانشاه در آخرین روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ناصر حسینی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: میزان مصرف گاز استان کرمانشاه در روز گذشته با 20 درصد افزایش 16 میلیون و 200 هزار مترمکعب در حالی است که نیروگاه ها با محدودیت مصرف مواجه هستند.

وی افزود: نیروگاه ها در روزهای اوج گاز می توانند تا هشت میلیون مترمکعب گاز مصرف کنند اما روز گذشته با محدودیت مصرف چهار میلیون مترمکعب مواجه شدند.

حسینی تصریح کرد: اگر نیروگاه ها با محدودیت مصرف گاز مواجه نشوند، میزان مصرف در استان کرمانشاه به 20 میلیون مترمکعب می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: مصرف گاز در بخش خانگی در سال گذشته 13 میلیون متر مکعب بود که در روز گذشته به 14 میلیون و 500 هزار مترمکعب رسید.

حسینی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از قطعی گاز در بخش خانگی، مصرف صنعت محدود است اما 30 درصد از مصرف گاز مشترکان بخش‌های مختلف به آن اختصاص دارد.

وی افزود: در استان کرمانشاه 661 هزار مشترک گاز وجود دارد که از این تعداد 605 هزار مشترک مربوط به بخش مسکونی، 2 هزار و 940 مشترک در بخش های تولیدی و صنعتی و مابقی مربوط به بخش های تجاری و آموزشی است.

حسینی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی برای جلوگیری از گازگرفتگی گفت: بیشترین تلفات در حوزه گازگرفتگی مربوط به گرفتگی دودکش ها است وگرنه به دلیل نشت گاز مشکلات حادی پیش نمی آید.

وی بیان کرد: انسداد مسیر دودکش را نمی توان از قبل پیش بینی کرد، بنابراین بررسی این مشکل بسیار مهم است که البته با لمس لوله بخاری و احساس گرمای آن قابل تشخیص است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه همچنین استفاده از کلاهک H را برای جلوگیری از موارد خفگی گاز ناشی از انسداد مسیر دودکش موثر خواند.

حسینی با اشاره به پیش بینی افزایش مصرف گاز در روزهای آینده گفت: صرفه جویی در مصرف گاز به صنعت و اقتصاد خانوار کمک می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید