افزایش 256 درصدی بستری شدن کرونا در خوزستان/تمامی مراکز جامع سلامت آماده واکسیناسیون هستند.


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883720

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان اعلام کرد؛

سید محمد علوی گفت: در آغاز موج ششم کرونا در خوزستان هستیم و موارد بیماری و بستری در بیمارستان در هفته گذشته نسبت به هفته قبل به ترتیب 309 و 256 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب سید محمد علوی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۶ بیمار کرونا در استان شناسایی شدند که از این تعداد ۱۵ نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

وی افزود: نسبت بیماران کرونایی بستری به بیماران سرپایی حدود 1 به 11 است که بخش زیادی از بیماران به صورت سرپایی درمان و در منزل بهبود می یابند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری‌های کرونا خوزستان گفت: ۷۵ بیمار در بخش‌های عادی و ۴۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های خوزستان هستند و تحت مراقبت هستند که بیشتر مربوط به روزهای آخر است.

این مسئول ادامه داد: تغییرات هفتگی بیماری کرونا نشان می دهد که استان خوزستان وارد موج ششم کرونا شده است. با توجه به اقدامات محدودکننده خوبی که در ابتدای شیوع این بیماری در استان خوزستان انجام شد، یک موج با کشور فاصله داریم.

علوی گفت: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت استان خوزستان آماده واکسیناسیون هستند لذا از مردم می خواهیم برای جلوگیری از ازدحام جمعیت فقط به یک مرکز مراجعه نکنند.

انواع واکسن های کرونا به ویژه واکسن هایی که برای دوز چهارم استفاده می شود در مراکز موجود است و برای جلوگیری از شیوع بیماری واکسیناسیون تقویتی بسیار موثر است.

سخنگوی ستاد بدر کرونا در خوزستان درباره بیماری جدید کووید طولانی گفت: ممکن است برخی افراد پس از بهبودی از کرونا دچار عوارضی مانند سردرد، درد عضلانی، درد استخوان، درد روماتیسمی، بی‌خوابی و حتی ماه‌ها و حتی سال‌های طولانی شوند. زنان اختلالات قاعدگی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید