افزایش 30 درصدی نیاز به فرآورده های خونی/ اهدای خون در روزهای سرد کاهش یافته است

ساعت: 10:47
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1802908

پیمان صالحی فر گفت: هم اکنون در استان کرمانشاه نیاز به مراکز درمانی به فرآورده های خونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان صالحی فر در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: نیاز به فرآورده های خونی دائمی وجود دارد و اختصاص به زمان خاصی ندارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش مراجعات مردمی به مراکز انتقال خون خبر داد و افزود: هر ساله با فصل سرما تعداد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون کاهش می یابد و به همین دلیل مراکز با مشکل مواجه می شوند. کاهش ذخایر خون و فرآورده های خونی.

وی افزود: هم اکنون در استان کرمانشاه نیاز به مراکز درمانی به فرآورده های خونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 30 درصد افزایش یافته است.

صالحی فر گفت: ذخایر خونی مورد نظر برای هر استان 5 روز کاری است و در این مدت باید از تمامی گروه های خونی ذخیره داشته باشیم تا بتوانیم نیازها را پوشش دهیم.

وی گفت: مرکز اصلی اهدای خون کرمانشاه در میدان ولایت همه روزه از ساعت 7:30 الی 19 و جمعه ها از ساعت 8:30 الی 13:00 و همچنین پایگاه خونگیری در ورودی بیمارستان معتضدی میدان فردوسی. همه روزه از ساعت 8 صبح الی 13 در خدمت اقوام خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید