افزایش 32 درصدی خرید تضمینی گندم / مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت می شود


ساعت: 12:55
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879257

رئیس بنیاد ملی گندم کاران با اشاره به افزایش 32 درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: مطالبات کشاورزان باید به موقع پرداخت شود، در غیر این صورت با توجه به نیاز نقدینگی کشاورزان، تولیدکنندگان، برداشت محصول سال آینده خواهد بود. با مشکلاتی مواجه شود.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیقلی ایمانی در گفت و گو با اشاره به افزایش خرید تضمینی در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: امسال خرید تضمینی نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش داشته و 3.7 میلیون تن گندم از کشاورزان کشور خریداری شده است. . “

رئیس بنیاد ملی گندم کاران به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات کشاورزان در استان ها اشاره کرد و گفت: میزان پرداختی در برخی استان ها حدود 10 یا 15 درصد خرید است که رقم بسیار پایینی است.

ایمانی همچنین گفت: در بسیاری از استان ها حدود 20 تا 25 روز از خرید گندم می گذرد اما هنوز مطالبات تسویه نشده است.

کشاورزان برای تسویه پول کمباین داران، هزینه های نیروی کار و سرمایه گذاری و غیره به پول نیاز دارند. و با توجه به نیاز کشاورزان به نقدینگی، تحت فشار هستند.

ایمانی ادامه داد: کارمندان وزارت جهاد کشاورزی در ابتدای فصل برداشت گفته بودند که پرداخت مطالبات 48 ساعته می شود که متاسفانه این وعده محقق نشده است.

ایمانی تاکید کرد: علاوه بر این کشاورزان در حال آماده شدن برای برداشت بعدی هستند که این امر مستلزم خرید بذر، کود و سایر مواد مورد نیاز خود است، در غیر این صورت برداشت با تاخیر و یا بدون استفاده از مواد اولیه لازم انجام می شود و در آینده باعث کاهش تولید خواهد شد. سال

استفاده از یک واحد کود شیمیایی می تواند عملکرد را تا 9 واحد افزایش دهد و یا استفاده از بذر اصلاح شده باعث افزایش تولید محصول می شود که خرید آن نیاز به نقدینگی دارد.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید