افزایش 32 درصدی مصرف گاز در استان قزوین


ساعت: 11:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916316

علی هویتی پور گفت: میزان مصرف گاز در 24 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد و نسبت به ابتدای آذرماه امسال 32 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هویتی پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی با اشاره به مصرف گاز در روزهای گذشته گفت: مصرف گاز استان در 24 ساعت گذشته حدود 15 میلیون متر مکعب بوده که نسبت به روز گذشته با 10 درصد افزایش مصرف همراه بوده است.
وی افزود: میزان مصرف گاز در 24 ساعت گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد و نسبت به ابتدای آذرماه امسال 32 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: با توجه به عدم تناسب کاهش دما در استان با این میزان مصرف، از هم استانی های خود تقاضا داریم مصرف را در تمامی بخش های خانگی و اساسی مدیریت کنند.

هویتی پور تصریح کرد: حفظ دمای راحت یعنی. رژیم دمایی 18 درجه در ادارات و 18 تا 21 درجه در منازل می تواند به کاهش مصرف گاز کمک شایانی کند. همچنین به شهروندان توصیه می‌کنیم در روزهای سرد سال با پوشیدن لباس گرم در منزل و محل کار، با گذاشتن پرده‌های ضخیم و خاموش کردن گرمایش اتاق‌های بلااستفاده در گازرسانی همه هموطنان مشارکت کنند.




احتمال قطع گاز در برخی صنایع در صورت تداوم افزایش مصرف

وی افزود: با توجه به خطرات ناشی از خفگی گاز در فصول سرد سال، توصیه می کنیم هنگام نصب کلاهک دودکش متقاطع از باز بودن مسیر آنها اطمینان حاصل کنند و از وسایل گرمایشی خارجی مانند بخاری گازی خودداری کنند. . ، زیرا احتمال مسمومیت و حتی گاز گرفتگی و مرگ وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین تصریح کرد: اولویت اصلی شرکت ملی گاز تامین نیاز مشترکین داخلی است، از این رو در تلاش هستیم تا جریان گاز را با مشارکت همه بخش ها برقرار کنیم.

وی در پایان گفت: در صورت کمبود گاز ممکن است دستورالعمل اعمال محدودیت برای واحدهای تولیدی و صنعتی را رعایت کنیم و در صورت تداوم افزایش مصرف استان حتی ممکن است گاز این واحدها را متوقف کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید