افزایش 4 برابری بیماران سرپایی با تاج / وضعیت در کشور اکنون خوب است

افزایش 4 برابری بیماران سرپایی با تاج / وضعیت در کشور اکنون خوب است

روز جدید : وزیر بهداشت از افزایش 4 برابری بیماران سرپایی تاج در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر وضعیت ما خوب است و باید همین وضعیت را حفظ کنیم.

بهرام عین اللهی یکشنبه سوم بهمن ماه 1400 در حاشیه همایش زنان پزشک افزود: به کودکان زیر 12 سال می توان واکسن زد اما باید مرحله به مرحله انجام می شد.

وی گفت: بنابراین در مرحله اول پس از تایید کمیسیون علمی نوع واکسن که چند روز طول می کشد، سپس وزارت بهداشت اعلام کرد و در مرحله اول به صورت داوطلبانه و با موافقت اقدام به واکسیناسیون کودکان خواهیم کرد. به والدین.”

وزیر بهداشت افزود: سپس بر اساس مطالعه بعدی به مرحله بعد خواهیم رفت. بنابراین فکر می کنم در روزهای آینده به طور رسمی اعلام کنیم که واکسیناسیون افراد زیر 12 سال آغاز خواهد شد. تا چند روز دیگر به طور رسمی نوع واکسن این گروه سنی را اعلام خواهیم کرد.

عین اللهی با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد بیماران سرپایی تاج در کشور چهار برابر شده است، گفت: در کشورهای اطراف ما و اروپا و آمریکا وضعیت بیماری بسیار بد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت ما خوب است اما باید همین وضعیت را حفظ کنیم که این امر مستلزم حفظ وضعیت فعلی و تسریع در واکسیناسیون است.

عین اللهی درباره وضعیت بازگشایی نیز گفت: برای بازگشایی اعلام شده که با تهویه مناسب و فاصله گذاری انجام می شود. اما در صورت وجود مشکل، ستاد ملی کرونا می تواند تصمیم دیگری بگیرد. بازگشایی طبق پروتکل ها در حال حاضر در حال انجام است.

وی در خصوص تاخیر 6 ماهه اعزام پزشکان به مناطق فقیرنشین و دورافتاده افزود: وزارت بهداشت مسئول سلامت همه مردم کشور است. ما باید سلامت را در همه زمینه ها تامین کنیم. افرادی که تحصیل کرده و متخصص بوده اند نه تنها با تهران و شهرهای بزرگ ارتباط دارند، بلکه باید به افراد محروم نیز خدمت کنند. برخی از آنها به خدمات اختصاص داده شده است. یعنی در زمان آزمون به عنوان افراد متعهد در مناطق محروم مشغول به کار بودند و حتی با نمرات پایین تری پذیرفته شدند. شورای عالی انقلاب فرهنگی امسال 20 درصد ظرفیت پزشکان عمومی را به مناطق محروم و منتخب بومی اختصاص داده است. به همین دلیل است که همه ما در قبال مناطق پاکسازی شده مسئولیم. به خصوص در شرایط فعلی که مراکز درمانی ما باید آماده درمان تاج باشند. اما با ما قابل پیش بینی نیست و ممکن است خدای ناکرده همچنان در مراکز درمانی بیمار داشته باشیم. به همین دلیل باید در سراسر کشور آمادگی ایجاد شود. خدمات متخصصان زن و مرد باید در سراسر کشور و مناطق محروم ارائه شود.

وزیر بهداشت درباره مادران پزشک افزود: زنان بعد از انقلاب در کشور در همه عرصه ها شکوفا هستند. به ویژه حدود 60 درصد کارکنان وزارت بهداشت شامل پزشک، پرستار و 5 زن. جامعه ما شامل زن و مرد است و باید به تعداد زنان در کشور متخصص، پرستار و پرستار زن داشته باشیم. این دیدار همچنین به نشانه قدردانی از بانوان متخصصی بود که هم در حوزه بهداشت و درمان و هم در منزل برای بچه دار شدن تلاش می کنند و خدماتشان دوچندان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید