افزایش 40 درصدی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری / «سوءاستفاده» قطعا جریمه خواهد شد

ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783595

وزیر نفت گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران افزایش قیمت گاز خانگی برای مردم نخواهیم داشت، بلکه کسانی که ۲۵ درصد مردم مصرف می کنند و بیش از ۵۰ درصد گاز مصرف می کنند. او قطعا جریمه خواهد شد.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد اوجی در حاشیه بازدید سرزده از مرکز دیسپاچینگ شرکت ملی گاز گفت: این بازدید سرزده به منظور بررسی آخرین روند تولید گاز از میادین مستقل و مشترک گازی کشور انجام شد. بحمدالله با تلاش همکاران صنعت نفت کشور حداکثر ظرفیت تولید گاز در حال تحقق است.

وی افزود: در بازدید امروز موضوع مصرف گاز در بخش های مختلف نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در حال حاضر روزانه حدود 490 میلیون مترمکعب گاز در صنایع خانگی، تجاری و کوچک مصرف می شود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 350 میلیون مترمکعب در روز بود.

اوجی گفت: به عبارت دیگر مصرف گاز در بخش خانگی و سایر صنایع نسبت به سال گذشته 140 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

هیچ سرمایه گذاری برای افزایش تولید گاز صورت نگرفته است

وزیر نفت گفت: در چند سال اخیر در بخش سرمایه گذاری هیچ اقدامی برای افزایش تولید گاز صورت نگرفته است و به همین دلیل تولید گاز در کشور در سال جاری مشابه سال گذشته است، اما مصرف کل بین 10 تا 12 درصد افزایش یافته است. “

وی تصریح کرد: توسعه گازرسانی شهری و روستایی و توسعه صنایع نیاز به افزایش تولید گاز در کشور با تامین سرمایه را ایجاد کرده است.

توسعه میدان گازی پارس شمالی و تکمیل میدان گازی کیش در دستور کار وزارت نفت است.

وی ادامه داد: در دو سه ماه اخیر که از روی کار آمدن دولت سیزدهم می گذرد، جلسات خوبی در کابینه و با تیم اقتصادی دولت داشته ایم و برنامه ریزی های خوبی برای جذب سرمایه و حتی انجام عملیات اجرایی در برخی از میادین گازی ما انجام شده است. اوجی گفت.

وزیر نفت گفت: توسعه میدان گازی پارس شمالی و تکمیل میدان گازی کیش و سایر فازهای پارس جنوبی در دستور کار وزارت نفت است، اما نتیجه این چندساله زمان بر است. سرمایه گذاری برای افزایش تولید گاز.”

افزایش قیمت بنزین برای مردم وجود نخواهد داشت

وی ادامه داد: در نتیجه کنترل و بهینه سازی مصرف در این مدت موضوعی است که باید روی آن تمرکز کنیم.از هموطنان عزیز می خواهم در مصرف بهینه گاز نهایت دقت را داشته باشند.

اوجی گفت: صحبت من افزایش 25 درصدی قیمت گاز برای مشترکانی است که بالای 50 درصد مصرف گاز کشور را دارند. هیئت وزیران مصوباتی را اتخاذ کرده است که بر اساس آن البته هیچ گونه افزایشی در قیمت گاز خانگی برای عموم مردم نخواهیم داشت.

استفاده نادرست بیش از 50 درصد گاز مصرف می کند

وزیر نفت تاکید کرد: اما برای مصرف کنندگانی که 25 درصد جمعیت کشور گاز مصرف می کنند اما بیش از 50 درصد مصرف گاز دارند، تحریم دیده می شود.

وی افزود: بدین وسیله جریمه سوء استفاده کنندگان را اعلام می کنم تا فردا از کارکنان خود در شرکت ملی گاز شکایت نکنند.

سه پیشنهاد ساده وزیر نفت به مردم برای کنترل مصرف گاز

اوجی افزود: در کنار تعهدات وزارت نفت برای افزایش تولید گاز و کنترل مصرف از طریق جریمه های نادرست، از مردم نیز می خواهیم با چند کار ساده با وزارت نفت همکاری کنند تا بتوانیم بر مشکلات فائق آییم. بحران سوخت زمستانی

وزیر نفت گفت: ابتدا باید دمای خانه را بین 18 تا 19 درجه نگه داریم و این دما زیاد بالا نرود.

وی ادامه داد: ثانیاً عزیزان باید لطف کنند پس از خروج از منزل و زمانی که در منزل نیستند بخاری ها را خاموش کنند. ثالثاً، مردم عزیز در زمستان باید در خانه لباس نسبتاً گرم بپوشند، پس خدای ناکرده بتوانیم زمستان را بدون چالش بگذرانیم.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید