افزایش 50 درصدی تردد در محورهای مازندران / ظرفیت مراکز اقامتی در آستانه تکمیل


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۸
کد خبر: 1816599

از 25 تا 26 اسفندماه امسال در 72 ساعت گذشته میانگین تردد روزانه در محورهای مواصلاتی مازندران حدود 50 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، با توجه به اینکه فوران تاج بیش از دو سال است که ادامه دارد مردم باید روانی سفر کنند و با وجود اینکه شیوع آمیکرون را داریم اما جا برای سفر بیشتر به مازندران وجود دارد.
هم اکنون تردد در محور کندوان از جنوب به شمال پرحجم و تردد در سایر محورهای مازندران از جمله هراز، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.
تاکنون هیچ مداخله جوی در محورهای مازندران گزارش نشده است.
محسن هاشمی رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: «.
وی گفت: همچنین تردد در محدوده پلیس راه بایجان در محور هراز در محورهای کیاسر و سوادکوه نیمه شلوغ و روان است.
مدیر مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: از 16 تا 17 اسفندماه در 72 ساعت گذشته میانگین تردد روزانه در کل استان 12 درصد و در محورهای مواصلاتی بیش از بیش از 45 درصد
به گفته جهانیان، به منظور پیش بینی بهار طبیعت و ایام نوروز و حضور مسافران و گردشگران نوروزی از سراسر کشور به سمت مازندران و همچنین افزایش ایمنی راه ها، 350 راهدار در استان مستقر شدند. جاده ها
مدیر مرکز مدیریت راه های مازندران افزود: اداره کل راهداری استان تمام تلاش خود را می کند تا در اوایل سال جدید مسافران نوروزی به سفری کم خطر تبدیل شوند.
به گفته هاشمی، نظارت بر کار شرکت های حمل و نقل، تاکید بر تعطیلی ناوگان تحت پوشش آنها در زمان و مکان مناسب برای انجام وظایف نماز، غذا و همچنین مساجد و نمازخانه های بین راهی، هماهنگی با پلیس راهور اعمال نظارت کافی برای جلوگیری از سوار شدن و پیاده شدن مسافران در مناطق شهری و خارج از پایانه های مسافربری، کار موثر مدیران فنی شرکت ها و شرکت های حمل و نقل در توجه و راستی آزمایی بیشتر مورد توجه ویژه قرار می گیرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز گفت: با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و میل به سفر، پس از دو سال با ممنوعیت سفر، ظرفیت اشتغال مراکز اقامتی گردشگری در مازندران به دست آمد. 80 درصد
مهران حسنی با بیان اینکه واحدهای گردشگری این روزها پذیرای گردشگران هستند، افزود: ظرفیت رسمی اقامت در استان بیش از 95 هزار نفر است اما با احتساب مراکز غیررسمی بیش از یک میلیون نفر شب اقامت دارند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با توجه به اینکه آغاز سفرهای نوروزی بود معمولا کمتر پیش می آمد که ظرفیت اشغال مراکز مسکونی مازندران تقریبا تکمیل شود. .
حسنی با اعلام اینکه پس از دو سال وقفه، بازار گردشگری تشنه سفر است، گفت: این موضوع کاملا ملموس است و سفر ادامه دارد.
وی یادآور شد: بیش از 5 هزار واحد گردشگری مازندران آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید