افزایش 50 درصدی یارانه مراکز حمایت اجتماعی


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915816

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با اشاره به کمک بلاعوض مصوب سال 1401 در مراکز حمایتی و توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: کمک بلاعوض مصوب مراکز شبانه روزی برای سال جاری 50 درصد است. مراکز روزانه 35 درصد، مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی اقامتی 46 درصد و مراکز مراقبت در منزل 50 درصد افزایش خواهند داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا انجلسی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان اجتماعی کشور با بیان اینکه هر ساله کمک هزینه ای که به مراکز پرداخت می شود افزایش می یابد، گفت: طرح افزایش کمک هزینه نگهداری، توانبخشی و آموزش غیرنظامیان انجام می شود. – مراکز دولتی و خانواده در تابستان برای تصویب به هیأت مدیره ارائه می شود. به وزرا ارائه شد اما میزان افزایش 1401 کمکی هفته گذشته در کمیته دولتی تصویب شد.

وی با اشاره به کمک هزینه مصوب سال 1401 در مراکز نگهداری و توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: کمک هزینه مصوب مهدکودک ها برای سال جاری 50 درصد، مهدکودک ها 35 درصد، مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی در منزل هستند. 46 درصد و مراکز مراقبت در منزل 50 درصد افزایش می یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اجتماعی کشور با اشاره به اینکه در سال 1402 افزایش را برنامه ریزی خواهیم کرد، به افزایش کمک هزینه مراکز شبانه روزی نیز اشاره و یادآور شد: کمک هزینه مراکز شبانه روزی از دو نفر. ماهیانه میلیون تومان به 3 میلیون تومان می رسد و کمک هزینه مهدکودک با 35 درصد افزایش از یک میلیون و 350 هزار تومان برای هر نفر در ماه به یک میلیون و 820 هزار تومان می رسد.

وی ادامه داد: همچنین مراکز ارائه دهنده خدمات تخصصی توانبخشی در منزل با افزایش 46 درصدی از 500 هزار تومان به 730 هزار تومان و کمک هزینه مراکز مراقبت در منزل از یک میلیون و 500 هزار تومان به یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه افزایش یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اجتماعی کشور با بیان اینکه کمک هزینه مراکز نگهداری به صورت ماهانه پرداخت می شود، گفت: ثبت نام و راستی آزمایی هر ماه بر اساس سامانه الکترونیکی انجام می شود و این مبالغ به حساب ها واریز می شود. مراکز

انجلسی در پاسخ به این سوال که مابه التفاوت کمک هزینه ماه های اخیر به مراکز چگونه پرداخت می شود؟ وی تصریح کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده و افزایش پیشنهادی برای کمک هزینه مراکز، زمان پرداخت مابه التفاوت ماه های گذشته بستگی به تخصیص اعتبار دارد و زمانی که تخصیص اعتبار کافی باشد، این مبالغ نیز واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید