افزایش 58 درصدی مراجعات به مراکز فوریت های پزشکی

به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی صبح امروز (شنبه 14 فروردین ماه) با حضور در مرکز کنترل عملیات اورژانس کشور با رئیس، معاونین و مدیران سازمان امداد اورژانس کشور دیدار و ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این مرکز، با حضور در مرکز کنترل عملیات اورژانس کشور دیدار و گفتگو کرد. – تلاش شبانه روزی کارکنان این سازمان وی اعلام کرد: نیروهای اورژانس سراسر کشور در خدمت مردم شریف کشورمان هستند و نمونه واقعی مدافعان گمنام سلامت هستند.
وی از رسانه های گروهی و رسانه ها خواست تا اورژانس را به نحو شایسته ای پوشش دهند. چرا که کارگران آمبولانس، شبانه روز و در حوادث مختلف، همیشه پای کار مردم بوده و هستند.

عین اللهی ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد به تصویر کشیدن تلاش های بی وقفه عوامل اورژانس در رسانه ها، سینماها و سریال های تلویزیونی باشیم.

وزیر بهداشت گفت: میانگین زمان رسیدن اورژانس به صحنه تصادف به ویژه در تصادفات جاده ای حدود 14 دقیقه، در شهرهای کوچک 8 دقیقه و در شهرهای بزرگ 10 تا 12 دقیقه است.

وی با بیان اینکه ماموریت های اضطراری از ابتدای سال جدید تاکنون 58 درصد افزایش یافته است، افزایش ترافیک و سفر را دلیل این افزایش عنوان کرد.

عین اللهی افزود: در ایام نوروز حدود 44 هزار و 400 درمان در محل انجام و 5 هزار و 671 مورد به مراکز درمانی اعزام شدند که از این تعداد 76 مورد به صورت هوایی ارسال شد.

به گفته وزیر بهداشت، از ابتدای سال جدید تاکنون مراجعات به مراکز درمانی 59 درصد افزایش یافته است و در حال حاضر حدود 27 هزار پزشک متخصص و 4 هزار و 500 پزشک متخصص وجود دارد و این آمار تنها مربوط به 664 بیمارستان دانشگاهی است. هم اکنون در مجموع 1666 بیمارستان در ایام نوروز و تعطیلات آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم هستند.

وی همچنین گفت: مردم مهربان کشورمان از ابتدای سال جدید تاکنون بیش از 560 هزار تماس با 115 در سراسر کشور داشته اند و اورژانس خستگی ناپذیر به تماس آنها پاسخ داده و راهنمایی های لازم را انجام داده و در صورت نیاز آمبولانس و تکنسین ها به محل اعزام شده است.

عین اللهی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز بیش از 144 هزار و 861 ماموریت توسط اورژانس انجام شد که از این تعداد ماموریت قاچاق با حدود 27 هزار و 464 مورد 19 درصد افزایش داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات و مشکلات بهداشتی و درمانی برخی مشاغل در ایام نوروز گفت: همکاران ما در ایام نوروز مراقبت ها و بررسی های خود را افزایش دادند تا مردم ما دچار مشکل سلامتی نشوند. به این ترتیب بیش از 78 هزار و 647 مسافر در پایانه های مرزی تحت مراقبت های بهداشتی قرار گرفتند و 43 هزار و 546 آزمایش در زمینه بیماری های عفونی از این مسافران انجام شد.

عین اللهی افزود: همکاران ما در ایام نوروز 373 هزار و 970 مورد بازرسی از اماکن اقامتی، هتل ها و رستوران ها داشتند که در این بازرسی ها متأسفانه 8 هزار و 99 متخلف به مراجع ذیربط معرفی و یک هزار و 496 نفر پلمب شدند و 361 هزار نفر. و 555 کیلوگرم مواد غذایی و نوشیدنی فاسد معدوم شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه انتقال خون و بانک خون در ایام نوروز و همچنین در سایر روزهای سال فعال است، گفت: حدود 57 هزار و 252 واحد خون بین مراکز درمانی توزیع شد.

وی همچنین با بیان اینکه در این ایام 76 ماموریت اورژانس هوایی در کشور انجام شد، گفت: در این ماموریت ها بیماران بدحال با بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته وزیر بهداشت، در این روزها ۷۱۳ نفر دچار ایست قلبی شدند که ۶۴۶ نفر از این بیماران در مراکز درمانی بهبود یافتند و ۶۷ نفر نیز توسط تکنسین‌های اورژانس در همان محل احیا شدند.

عین اللهی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون مراجعه به اورژانس مرکز درمانی 58 درصد و جراحی های اورژانس 8 درصد افزایش داشته است، گفت: بیماران گوارشی 42 درصد، بیماران قلبی 26 درصد و آسیب دیده ها افزایش یافته است. بیماران نسبت به سال گذشته 19 درصد و درمان لازم را دریافت کردند.

به گفته وزیر بهداشت، در حوزه حفاظت از محیط زیست اقدامات لازم در خصوص کلرزنی و بهداشت آب شرب انجام شده و در این راستا حدود 152 هزار و 590 آزمایش بهداشتی آب توسط تیم محیط زیست انجام شده است.

وی با اشاره به حوادث مختلف از ابتدای سال 1402، گفت: در 8 روز گذشته 7 زلزله در کشور رخ داده است. در جاده های استان مازندران شاهد ریزش سنگ از کوه بودیم که 13 نفر مجروح شدند و در سه استان کشور شاهد صاعقه بودیم که 7 نفر مجروح شدند.

عین اللهی از اهتمام ویژه مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی در خصوص سلامت قدردانی کرد و گفت: قدردانی رهبر معظم انقلاب از نیروها، دانشمندان و پرسنل بهداشتی، لوح افتخاری بر وجدان آحاد جامعه سلامت و یک افتخار است. منبع قدرت و تشویق آنهاست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه موج هشتم کرونا را در کشور شاهد هستیم، گفت: موج هشتم کرونا تعداد مراجعات به مراکز درمانی را افزایش داده است و مهم‌ترین موضوع برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، واکسیناسیون است. لذا از آن بزرگواران کشورمان که 6 ماه از آخرین واکسیناسیون خود می گذرد تقاضا داریم جهت تزریق مجدد به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

وی افزود: لازم است این عزیزان کشورمان که بیماری های زمینه ای، قلبی، دیابت، کهولت سن دارند، واکسینه شوند.

عین اللهی از مردم محترم ایران خواست در سفرهای نوروزی از ماسک استفاده کنند و در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید