افزایش 6 برابری توسعه موسسات آموزشی در پلدستی

ساعت: 09:39
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806360

چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران امسال در حالی برگزار می شود که آموزش و پرورش پلدشت به برکت انقلاب در حال رونق است و توانسته است تعداد مدارس آموزشی را با 6 برابر افزایش از 18 به 113 مدرسه برساند.

پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ مهمترین رویداد سیاسی قرن در منطقه و جهان بود. این رویداد بزرگ دستاوردهای بزرگی برای ملت ایران دارد و این دستاوردها همچنان در حال رشد و ثمر است.

آموزش و پرورش غالباً مسئول تحقق آرمان های یک ملت است و چشم همه کسانی که به آینده کشور و توسعه، پیشرفت و عدالت در ایران می اندیشند، در درجه اول معطوف به آموزش است.

اهمیت آموزش در نظام اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره در سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و سپس در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مورد تاکید بوده است.

تعلیم و تربیت نقش مهمی در آموزش نیروی انسانی دارد و آموزش و پرورش باید با علم، اخلاق، خلاقیت، شهروندی، تفکر انتقادی و پرورش دینداری و تعهد باشد و نمی توان از موضوعاتی با این اهمیت چشم پوشی کرد.

احمد گربانی در گفت و گو با آراز سسی با اشاره به چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی ایران و روند رو به رشد و پویایی انقلاب گفت: مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب می تواند حقایق مهمی را برای نسل های بعد از انقلاب آشکار کند. . انقلاب اسلامی را می توان سرآغاز تحولات بزرگ و اساسی در ایران و کشورهای منطقه دانست، در توصیف انقلاب همین بس که امام خمینی (ره) با عناوینی چون «معجزه قرن» از انقلاب اسلامی یاد می کنند. “و “انفجار نور”.

وی با اشاره به اینکه 42 هزار و 526 متر به فضای آموزشی شهرستان اضافه شده است، تصریح کرد: پیش از انقلاب پیش دبستانی در شهرستان وجود نداشت و امروز بیش از 11 مرکز آموزشی و 72 کلاس درس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 14 مدرسه ابتدایی در این شهرستان وجود داشت گفت: در حال حاضر بیش از 72 مدرسه در روستاها و شهرها وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پلدشت با اشاره به اینکه قبل از انقلاب یک دوره متوسطه اول وجود داشت، افزود: به برکت انقلاب اسلامی بیش از 22 مدرسه متوسطه اول، 17 مدرسه متوسطه دوم و 10 هنرستان فنی و حرفه ای وجود دارد. مدارس شهر.”

قربانی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب هیچ مدرسه استثنایی در شهرستان وجود نداشت، گفت: تعداد مدارس استثنایی هم اکنون یک مدرسه با بیش از 9 هزار و 586 نفر است.

وی جذب دانش آموزان و آموزش و پرورش شهرستان را 95 درصد عنوان می کند و می افزاید: تعداد مدارس از 18 مدرسه قبل از انقلاب به 113 مدرسه تا سال 1400 افزایش یافته است.

وی با اشاره به وسعت شهر و پراکندگی جمعیت افزود: تمام تلاش ما جلب رضایت دانش آموزان، معلمان و والدین است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید