افزایش 63 درصدی صادرات در کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 09/08/1401
کد خبر: 1914486

روزبهان گفت: صدور کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد امسال نسبت به سال های گذشته 63 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، کریم روزبهان گفت: تاکنون 75 فقره کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده که امسال 49 فقره از این تعداد.

وی بیان کرد: برخی از فعالان اقتصادی این استان در صدد تهیه کارت بازرگانی هستند اما متاسفانه به دلیل نداشتن سابقه کاری در زمینه بازاریابی و فروش محصولات در کشور هدف با مشکلات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و … مواجه هستند. بحث در مورد حمل و نقل بار

روزبهان با بیان اینکه در صورت رفع تعهدات و تخلفات ارزی، کارت های معاملاتی متوقف می شود، گفت: فعالان اقتصادی استان نباید کارت معاملاتی خود را در اختیار سایر فعالان این بخش قرار دهند زیرا این کار ممنوع و تخلف و مشکلاتی از این قبیل است. همانطور که به عنوان بحث ایجاد مالیات.

وی بیان کرد: امسال 436 هزار و 512 تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویار احمد گفت: ارزش کالاهای صادراتی در سال جاری بیش از سه میلیون و 926 هزار دلار است.

روزبهان افزود: کلینکر سیمان خاکستری، عصاره گیاهی، پودر و عصاره کپک شیرین بیان، فرش و انواع فرآورده های آرایشی و بهداشتی از مهمترین کالاهای صادراتی استان است.

وی خاطرنشان کرد: کالاهای مذکور توسط کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای آلمان، سوئیس، کویت، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان، عراق، افغانستان و سایر کشورها صادر شده است.

رزباچان با اشاره به اینکه ارزش کالاهای صادراتی استان در سال 1400 بیش از 8 میلیون و 800 هزار دلار برآورد شده است، ادامه داد: واحدهای تولیدی که تجربه صادراتی داشته و مقصد خود را برای فروش در بازارهای بین المللی یافته اند می توانند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیرکل صنعت و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه این تسهیلات برای توسعه زیرساخت های تولید و افزایش صادرات غیرنفتی استان هزینه می کند، افزود: در سال گذشته 23 کارت بازرگانی فعالان اقتصادی استان و 26 کارت بازرگانی دیگر نیز در کهگیلویه و بویراحمد تمدید شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید