افزایش 9 درصدی مصرف گاز در یک هفته / گازرسانی بهینه نیازمند صرفه جویی مردم است


ساعت: 18:40
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919622

مدیر اعزام شرکت ملی گاز ایران از افزایش 30 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری نسبت به روز گذشته خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، محمدرضا جولایی، مدیر اعزامی شرکت ملی گاز ایران در تشریح آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور گفت: با ورود جبهه هوای سرد از شمال و شمال غرب کشوری که به سرعت و حتی در استان های جنوب غربی خوزستان، لرستان و … گسترش یافت. نیز رسید و با توجه به استقامت بیش از حد آنها، مصرف گاز امروز (شنبه 12 دی) به 590 میلیون مترمکعب رسید.

وی ادامه داد: این میزان مصرف در ابتدای هفته نسبت به ابتدای هفته گذشته 9 درصد افزایش نشان می دهد و با توجه به اطلاعات هواشناسی پیش بینی می شود این روند افزایش مصرف تا پایان هفته ادامه داشته باشد. بنابراین پیش بینی می شود مصرف گاز طبیعی تا پایان هفته جاری به 650 میلیون مترمکعب در روز برسد.

مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به محدودیت های اعمال شده برای صنایع و نیروگاه ها برای مصرف گاز و اینکه تنها منبع افزایش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری، اعمال محدودیت برای نیروگاه ها و صنایع است. بخش ها، از همه هموطنان می خواهیم که رعایت کنند. مدل مصرف بهینه به ما در گازرسانی به سایر بخش ها کمک می کند.

جولایی با بیان اینکه بیش از 70 درصد گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را خانوارها، صنایع کوچک و تجاری تشکیل می دهند، تاکید کرد: از همه مردم می خواهیم به توصیه های ساده ای مانند پوشیدن لباس گرم و استفاده از پرده های ضخیم در منازل و … عمل کنند. و در نتیجه کاهش 10 درصدی مصرف داخلی، 60 میلیون مترمکعب، یعنی. معادل دو فاز پارس جنوبی در مصارف داخلی تا بتوانیم در نیروگاه ها و صنایع از آن استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید