افشای دستمزد عجیب بازیگران بایکوت

وی افزود: همه بازیگران این فیلم تا ریال آخر دستمزد خود را گرفته اند، شما از کجا آمده اید با رفاقت این کار را انجام دهید؟ من به هیچ وجه نمی خواهم جشنواره فجر را تحریم کنم، چرا مجبورم کنید؟ از کدام مدل دموکراسی صحبت می کنید؟ مگر آزادی را نمی خوانی؟ شما افتخار آزادی را به دست آورده اید! پیراهن زیبای آزادی را رسوا کردی! من در بسیاری از جشنواره های معتبر سینمایی در سراسر جهان جوایزی کسب کرده ام، حالا این دوستان به من می گویند یک تهیه کننده جوان! اگر ناشناس بودم چرا برای ساخت این فیلم پیش من آمدید؟ ساخت این فیلم اساساً توسط ایشان به من پیشنهاد شد. در حال ساخت فیلم «شهر خاموش» بودیم که باران کوثری به من پیشنهاد ساخت این فیلم را داد.

این تهیه کننده افزود: برای برخی از این افراد سینما بیشتر تجارت است تا هنر. اگر می خواهید در مورد سینما و هنر صحبت کنید، به ممیرو رضا محقق نگاه کنید. تمام فیلم هایی که تا به حال ساخته اید و تمام جوایزی که تا به حال کسب کرده اید را در کنار این فیلم من قرار دهید. شما اجازه ندارید تکالیف را به شخص دیگری محول کنید. همگی بازی کردید و پول گرفتید. یکی از این بازیگران را به خاطر نمی آورم تا اینکه یک روز وقتی دستمزدش را گرفت حاضر نشد جلوی دوربین برود. حالا شده اند تامین کننده دکترین انقلاب اینستاگرامی! هر چه باشد در فضای مجازی پنهان شده اند!

افشای دستمزد عجیب بازیگران بایکوت

بازیگری که برای 5 جلسه فیلم 400 میلیون دستمزد گرفت!

وی درباره قرارداد بازیگران تحریم کننده این فیلم گفت: بیشتر این بازیگران در جلسات دستمزد گرفتند. تو فیلم مولتی شات دو تا امضا کننده هم هست دیگه نظر نده! بازیگری که برای 5 جلسه بازیگری 400 میلیون تومان گرفت، چطور مردم را مسخره می کنید؟ آیا به مردم اهمیت می دهی برای این مردم چه کرده ای؟ این نظرات دور از واقعیت است. تا کی با هم باشیم تا کی از مردم به عنوان سکو و پله برای پیشرفت خود استفاده کنیم و تا کی منافق باشیم؟

این محقق تاکید کرد: هر کدام از ما می توانیم از موضع خود موضع داشته باشیم و اظهار نظر کنیم. این معنای آزادی است. من با برادرم هادی محقق هم کار کرده ام، شاید او نظری دارد و مطرح کرده است، اما هیچ کدام حق نداریم آن را مبنای دیگری قرار دهیم. من خیلی تلاش کردم تا بتوانم آن چیزی که امروز هستم باشم. در شالیزارهای شیراز کار کرده ام و به سختی به جایگاه فعلی رسیده ام. کدام یک از این افراد از گذشته و آینده من خبر دارد؟

این پژوهشگر با اشاره به برخی کنایه ها در خصوص استخدام خود در جشنواره امسال، به حضور دو فیلم «آه سرد» و «چرا گریه نمی کنی؟» اشاره کرد. وی در بخش سودای سیمرغ گفت: بد نیست بدانید در جشنواره امسال سه فیلم دارم چرا که «شهر خاموش» را در بخش بین الملل هم ارائه کردم. بنابراین من سه فیلم به عنوان تهیه کننده در جشنواره امسال دارم. فیلم «شهر خاموش» به جشنواره تالین رفت و جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد. الان عده ای اظهارنظر می کنند و سروصدا می کنند. چگونه مرا می شناسی و قضاوت می کنی؟

افشای دستمزد عجیب بازیگران بایکوت

من «آقای سینما» نیستم!

این تهیه کننده همچنین درباره برخی از مطالب مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر تاثیر رابطه فامیلی بر جایگاه فعلی خود در جشنواره فجر امسال بیان کرد: داماد آقای عادل هاشمی هستم که فرد بسیار محترمی هستند به عنوان یک فرد نظامی برای این کشور زحمت کشیده است. از جبهه و سال های جنگ برای این کشور زحمت زیادی کشید. او همشهری من بود و رابطه ما قومیتی بود. او مطلقاً هیچ شناختی از صحنه فیلم ندارد و هیچ وقت در کارم کمکی به من نکرده است، من با تلاش خودم شبانه روز کار کردم و اولین فیلممان را در سال 1359 ساختیم، در این راه هیچکس جز خدای متعال به من کمک نکرد. از هر اجاره ای استفاده کرد . در خیابان های گرم دهدشت بستنی می فروختم و کار می کردم. اولین فیلمم را سال 80 ساختم اما سال 91 ازدواج کردم!

و افزود: به همه مدعیان آزادی می گویم بدانید که من «آقای سینما» نیستم. من حتی در کودکی سایه پدر و مادرم را از دست دادم و به عنوان یک یتیم به جایگاه فعلی رسیدم. حالا بعضی از این آقایان فکر می کنند من جایشان را از دست داده ام! آیا سینمای شما میراثی است؟ آیا شما مدافع دیگران هستید؟

این محقق گفت: تنها افتخار هر بازیگری بازی در فیلم های پدرش است و فقط این رزومه را دارد، بعد به من می گوید غریبه و تهیه کننده تازه کار است! یک بازیگر و نه اسپانسر خاصی داشتم. اف به کسانی که اینقدر نادان هستند. کاش اگر حرف و انتقادی داری بیا مثل مردا بلندش کن نه اینکه جلوی نفس بکشی و بگی حق نداری نفس بکشی!

کارگران فجر در جریان “چرا گریه نمی کنی؟” آنها در جشنواره اروپا حضور داشتند

این تهیه کننده درباره افتتاحیه فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» می گوید. وی در جشنواره فیلم فجر با وجود حضور در جشنواره های دیگر توضیح داد: برخلاف اینکه این فیلم در جشنواره های مختلف حضور داشت، اینطور نبود و فیلم ما تنها در یک جشنواره اروپایی برای نمایش پذیرفته شد. من به عنوان تهیه کننده از همان ابتدا این فیلم را برای حضور در جشنواره فجر آماده کرده بودم و دوست داشتم در جشنواره فجر هم نمایش داده شود. پس از آماده شدن فیلم، چون فیلم قبلی این کارگردان در این جشنواره اروپایی به نمایش درآمد، ابراز علاقه کردند که کار جدید او را نیز داشته باشند. در همان زمان با مسئولان جشنواره فجر مذاکره کردم و شرایط فیلم را برایشان توضیح دادم. در عین حال، امتیاز اولین اکران فیلم در آسیا همچنان به قوت خود باقی است و تنها در اروپا اکران شد.

افشای دستمزد عجیب بازیگران بایکوت

صحنه ای از فیلم “چرا گریه نمی کنی؟”

وی همچنین درباره اینکه در دوره های قبلی جشنواره فجر فیلم های دیگری به همین دلیل در بخش اصلی قرار نمی گرفت، بیان کرد: نمی دانم فیلمی به این دلیل کنار گذاشته شده است و حتما مسائل دیگری مانند ممیزی یا سایر موارد از قوانین ورود فیلم به جشنواره داده نشد اما همیشه قانون پیش روی ماست. زمانی که برای شرکت در جشنواره درخواست دادیم، گفتند که در صورت پذیرش هیئت انتخاب، می توانید در قسمت اصلی جشنواره شرکت کنید. در عین حال می دانستیم فیلم هایی هستند که پس از حضور در جشنواره بین المللی در جشنواره فجر پذیرفته شده اند. به هر حال، قوانین و سیاست های جشنواره همیشه استثناهایی وجود دارد و بر اساس شورای سیاست گذاری جشنواره، تصمیم بر این شد که در صورت قبولی این فیلم در هیات انتخاب، در جشنواره حضور پیدا کند، به خصوص که فیلم ما اکران آسیایی نداشت. قبل از جشنواره فیلم فجر

کارگردان چرا گریه نمی کنی؟ مشکلی برای حضور فیلم در جشنواره وجود ندارد

این تهیه کننده فیلم برای سمت کارگردانی “چرا گریه نمی کنی؟” وی درباره حضور این فیلم در جشنواره نیز گفت: کارگردان فیلم از سوی برخی دوستان تحت فشار بود به همین دلیل او پیش از این در مصاحبه اعلام کرده بود که فیلم ما به دلیل حضور در جشنواره فجر فرصت قانونی حضور در جشنواره فجر را ندارد. شرکت در جشنواره خارجی تنها موضع آقای معتمدی تا امروز همین است و برخی از مواضع منتسب به ایشان نقل نادرست است.

وی تاکید کرد: آقای معتمدی تا امروز هیچ مشکلی برای حضور فیلم در جشنواره نداشته و حتی درخواست کارت ورود به جشنواره کرده است. قطع نهایی فیلم را هم به ما تحویل داد تا به جشنواره برسانیم. او در تمام مراحل در مرحله ارسال فیلم به جشنواره فجر بود. البته آقای معتمدی قبلاً به من تذکر داده بودند که این اتفاقات می افتد، اما من تصمیم خودم را برای حضور در جشنواره گرفته بودم و آماده تنش بیشتر از این هستم.

تهیه کننده “چرا گریه نمی کنی؟” وی درباره احتمال عدم حضور تیم فیلم در نشست رسانه ای جشنواره گفت: روز اول حضور فیلم را به تنهایی در جشنواره اعلام کردم و به تنهایی هم اعلام می کنم. اگر دوستانم علاقه داشتند من را همراهی کنند، خیلی خوب می‌شوند، اگر نمی‌رفتند، همانطور که در روز اول فرم حضور در جشنواره را به تنهایی پر کردم، قطعاً به تنهایی در جلسه رسانه‌ای فیلم شرکت خواهم کرد و به همه پاسخ‌هایم پاسخ خواهم داد. سوالات به دوستان من هیچ ابایی از این مسائل ندارم.

بعد از اکران فیلم “چرا گریه نمی کنی؟” جمعی از بازیگران این فیلم از جمله مانی حقیقی، هانیه طوسلی، فرشته حسینی، امیرحسین فتحی، باران کوثری، علی مصفا و نهال دشتی به کارگردانی علیرضا معتمدی مخالفت خود را با حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر با انتشار یک فیلم اعلام کردند. متن در فضای مجازی برخی این مراسم را تحریم کردند.

دیدگاهتان را بنویسید