افشای زمان عجیب مذاکرات اولیه ایران با کی روش

افشای زمان عجیب مذاکرات اولیه ایران با کی روش

کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی پس از ورود به تهران رسما کار خود را در تیم ملی ایران آغاز کرد و اردوهای تدارکاتی جام جهانی را آغاز کرد. کی روش که امروز با رئیس و نایب رئیس فدراسیون فوتبال دیدار و گفتگو کرده بود، هفته آینده به همراه تیم ملی به اتریش می رود تا به مصاف اروگوئه و سنگال برود.

چهار دستیار خارجی کی روش نیز در تهران هستند و امروز با این مربی پرتغالی دیدار کردند. یکی از دستیاران او، راجر دسا، مربی آفریقایی است که تجربه همکاری با کی روش در تیم ملی مصر را دارد.

حضور این مربی که دستیار اول کی روش در جام جهانی خواهد بود بازتاب گسترده ای در رسانه های آفریقای جنوبی داشته و طی هفته گذشته مصاحبه هایی در این کشور انجام داده است.

دسا در جدیدترین مصاحبه خود زمان مذاکره ایران با کی روش را فاش کرد و جزئیات بیشتری از بازگشت این مربی به ایران ارائه کرد.

این مربی گفت: شاید حدود یک هفته پس از خروج ما از مصر، ایران با کارلوس تماس گرفت. رفتیم و چند تا در این باره صحبت کردیم.

به گفته راجر کی روش و دستیارانش، آنها چند هفته پیش با ایران به توافق رسیدند. وی گفت: فقط بحث جزئیات دقیق بود که باید حل و فصل می شد. وقتی همه چیز تمام شد، جام جهانی دیگر است و چرا نرویم؟ اگر می خواهند کار را انجام دهند و ببینند چطور پیش می رود.

این مربی آفریقایی در خصوص تجربه حضورش در جام جهانی با کادر فنی کشوری دیگر اظهار کرد: بدیهی است حضور در جام جهانی با کشورهای دیگر کمی متفاوت است. زمانی که با تیم ملی کشورم (سال 2002 آفریقای جنوبی) به جام جهانی راه یافتیم، ما را اخراج کردند و یک نفر دیگر به جای ما به مسابقات رفت. یک جام جهانی دیگر با یک کشور دیگر، این یک تجربه عالی و یک کار حرفه ای است. شما باید به آنجا بروید، بهترین کاری را که می توانید انجام دهید و با فرهنگ ها و بازیکنان مختلف کار کنید.

دسا در مورد تجربه همکاری با کی روش نیز گفت: کارلوس تجربه زیادی دارد، یادگیری از آنها و فرصت ملاقات با بازیکنان مختلف ستاره همیشه عالی است.

بر اساس این گزارش، کارلوس کی روش 22 آوریل رسماً از تیم ملی فوتبال مصر خداحافظی کرد. بنابراین، به گفته راجر، اولین تماس ها با کارلوس کی روش برای بازگشت به تیم ملی در اوایل ماه مه انجام شد، زمانی که تیم ملی با دراگان اسکوچیچ صعود خود به جام جهانی را تایید کرد و حتی ترکیب تیم ملی برای جام جهانی نیز مشخص شد.

آخرین بازی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 9 فروردین برابر لبنان برگزار شد و ایران به عنوان صدرنشین گروه A آسیا به جام جهانی رسید. قرعه کشی جام جهانی 12 آوریل برگزار شد.

در آن زمان و با توجه به برکناری شهاب الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، مدیریت این فدراسیون بر عهده میرشاد مجدی بود، اما مشخص نیست مدیران وقت فدراسیون با کی روش تماس گرفتند یا افراد خارج از فدراسیون تلاش کردند. برای مذاکره با کی روش

دیدگاهتان را بنویسید