افق تحول سینما با کمک رسانه محقق می شود


ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888807

پیام رئیس سازمان سینمایی به مناسبت روز خبرنگار؛

رئیس سازمان سینمایی با صدور پیامی ضمن تسلیت ایام سوگواری و سوگواری سید سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان، فرارسیدن روز خبرنگار را گرامی داشته و تقارن این روز با عاشورا را حکیمانه، تفرقه افکن و مهم دانست. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ متن پیام محمد خزاعی به مناسبت روز خبرنگار به شرح زیر است:

سلام بر تو ای اباعبدالله الحسین(ع)

حلول ماه محرم و ایام سوگواری و سوگواری سید سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان و یاران باوفایش را به زائران اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض می نمایم.

در دنیای امروز هیچ چیز به اندازه اخبار مهم و مفید نیست. تا آنجا که همه امور زندگی ما پر از اخبار مختلف است. در طول سال‌ها، هر جا که فرهنگ ما شکوفا شده و خود را تعریف کرده، قدردانی کرده و به اوج خود رسیده است، ردپای روزنامه‌نگاران دلسوز، فداکار و صادق را به وضوح می‌توان در این مسیر مشاهده کرد. در تمام این سال ها خبرنگاران جزء لاینفک خانواده بزرگ سینمای کشور بوده اند. به لطف تلاش های آنها، فرهنگ ما در بسیاری از نقاط جهان با موفقیت های فراوان دیده شده است.

«نور» در دست روزنامه نگاران همواره مایه «امید و آگاهی» بوده است و این جایگاه بزرگ و بی نظیر آن ذهن و قلم های «بصیر» و «راستگو» است که جامعه را به شدت نیازمند این نور کرده است.

با ورود به گام دوم انقلاب و لزوم تحول بنیادین در ساختار سینمای ایران، بخشی از رسالت این تحول بر دوش خبرنگاران و نور درخشانی است که در دستان رسانه ها می تابد.

کمک به برون رفت از وضعیت کنونی سینما، تلاش برای راهیابی به بازارهای منطقه ای و بین المللی، کمک به اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده ها و طیف های مختلف اجتماعی و همراهی و همدلی سینماگران با نیازهای معاصر در چرخه رشد عمومی. فرهنگ سازی و افزایش سطح دانش فیلم و… مرهون عزم و تلاش مضاعف جامعه رسانه ای کشور است.

پیمودن مسیرهای پر چالش در عرصه فرهنگ و سینما نیازمند همت و تلاش رسانه ای است و در چهار دهه اخیر با این تلاش ها شاهد درخشش و سربلندی سینمای ایران در محافل بین المللی بوده ایم.

امسال «روز خبرنگار» به موازات حماسه بزرگ و جاودانه عاشورا است. این تقارن حکیمانه بخشی از نشانه مهمی از اهمیت آگاهی و پیام است و یادآور نقش و زندگی پیام آور بزرگ و گزارشگر تاریخ حضرت زینب(س) است که پیام عدالت و انصاف را به گوش مردم رساند. گوش تاریخ

بی شک نقش عظیم جامعه رسانه ای کشور در توسعه و گسترش تمدن نوین اسلامی و تجلی و اعتلای گفتمان انقلاب را نمی توان نادیده گرفت.

انتظار می رود جامعه رسانه ای کشور با الهام و حمایت از مکتب محرم و پیام عاشورا در خط مقدم جنگ نرم امروز علیه استکبار قرار گیرد.

من وظیفه خود می دانم که به جامعه کشور – به ویژه فعالان و خبرنگاران عرصه سینما – بگویم خدا خیرتان دهد و خسته نباشید.

معتقدم افق تحول سینما با کمک رسانه محقق خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید