افول گفتمان در خانواده دلیل افزایش طلاق عاطفی است/ فضای مجازی منهای سواد رسانه ای فاجعه!


ساعت: 15:54
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892727

زهرا میرکاظمی گفت: در شهرهای بزرگ از جمله کرج سن ازدواج بالا رفته و بیشتر دختران جوان زندگی مجردی را آغاز کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا میرکاظمی مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: اگر سواد رسانه ای در بین اعضای خانواده نهادینه نشود فضای مجازی آسیب های جبران ناپذیری به بنیان خانواده وارد می کند.

وی ادامه داد: فضای مجازی فضای گفتگو با دنیای پهناور است و این امکان مهمی است به شرط اینکه زیرساخت های آن فراهم شود و نحوه حضور در آن مدیریت و کنترل شود.

میرکاظمی افزایش دوستی های مجازی، ایجاد شبهات و ترویج بی نظمی را از آسیب های فضای مجازی عنوان کرد و افزود: خانواده ها نباید نسبت به این مشکلات که آسیب و مقدمه ای برای آسیب های بیشتر است بی تفاوت باشند.

این کارشناس تصریح کرد: سواد رسانه ای کودکان از والدین آنها پیشی گرفته است و این خود آسیب بسیار بزرگی است و مسئولان باید برای ارتقای سواد رسانه ای والدین تدابیری اتخاذ کنند.

وی بیان کرد: در تربیت فرزندان و شکاف نسلی نباید غفلت کرد، طلاق عاطفی ریشه خانواده ها را سست کرده و باعث کمبود عاطفه در نهاد خانه شده است.

وی بیان کرد: کاهش و عدم گفتمان نیز از فضای مجازی سرچشمه می گیرد زیرا افراد با حضور فعال در این فضا به شدت فردگرا می شوند و این برای خانواده سم است.

میرکاظمی ادامه داد: بسیاری از زوج ها به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و از عدم گفت وگو بین آنها گلایه می کنند و وقتی علت را پیدا می کنیم به فضای مجازی می رسیم.

این مشاور افزود: زن و مرد از صبح تا شب سر کار هستند و شب که به خانه می آیند در فضای مجازی هم گشت و گذار می کنند، پس کی و کجا باید آن خلاء ذهنی و عاطفی را خالی کرد، در اینجا گرایش به دوستی های مجازی است. افزایش و کانون خانواده ضعیف است و تا مرز نابودی پیش می رود.

وی بیان کرد: افزایش سن ازدواج و فرزندآوری نیز یکی از آسیب های روانی فضای مجازی است که این اهمیت در البرز نیز مشهود است.

میرکاظمی ادامه داد: سن ازدواج در شهرهای بزرگ از جمله کرج افزایش یافته و بیشتر دختران جوان زندگی مجردی را آغاز کرده اند.

این مشاور در پایان خاطرنشان کرد: خانواده ها باید برای رهایی از آسیب های فضای مجازی خود را به سلاح سواد رسانه ای مجهز کنند چرا که بدون اطلاع به آسیب های آن کشیده می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید