اقتصاد ایران نیازمند اقدامات اساسی و ماندگار در حوزه کار و تولید است

اقتصاد ایران نیازمند اقدامات اساسی و ماندگار در حوزه کار و تولید است

روز جدید رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت همکاری، انسجام و هم افزایی شرکت های بزرگ اقتصادی برای افزایش تولید، افزایش صادرات و اشتغال گفت: پیام 48 پروژه بزرگ کشور پویایی، امید، پشتکار، اعتماد و اعتماد به کشور است. تولید کنندگان

آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز یکشنبه در آیین «راه اندازی 48 طرح بزرگ صنعتی در کشور» با اشاره به اینکه هدف گذاری دولت در بودجه 1401 رشد اقتصادی 8 درصدی است، گفت: رشد اقتصادی به عنوان یک ضرورت مستلزم گروه و گروهی است. رهبری می تواند با شجاعت و تلاش فراوان به آن در کشور دست یابد.

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که کدام بخش می تواند موتور محرکه اقتصادی کشور باشد، گفت: بی شک نگاه به درون نیازمند اعتماد به دستان توانمند کارآفرینان و فعالان اقتصادی است که این آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

رئیسی با اشاره به نزدیک شدن، همکاری، همکاری و همدلی گروه مترقیان ایران گفت: تلاش و همکاری این گروه در مدت کوتاه 110 روزه «استخدام و افزایش صادرات و افزایش تولید به هم پیوند خورده است. که قدم بسیار مبارک و مبارکی است.

رئیس جمهور گفت: مهمتر از اجرای 48 پروژه بزرگ در 13 استان و 27 شهرستان، همگرایی و هم افزایی شرکت های بزرگ اقتصادی کشور است و امروز به عنوان یک تجربه موفق، پیش روی همه فعالان اقتصادی برای اجرای پروژه های بزرگ است.

آیت الله رئیسی پویایی، امید، استقامت، خودباوری و اعتماد به نیروهای خلاق کارآفرینان و تولیدکنندگان داخلی را مهمترین پیام نهضت ترقی خواه ایران دانست و گفت: این پیام را باید به همه کسانی که در یأس و ناامیدی هستند ارسال کرد. فکر کنید که کشور ما به دلیل موانع، تهدیدها و تحریم ها دچار وقفه شده است.

رئیس جمهور گفت: یکی از راه های مهم برای دور زدن و خنثی سازی تحریم ها این گونه اقدامات ماندگار است و دولت قصد دارد فعالیت و تلاش بیشتری را برای خنثی سازی تحریم ها در دستور کار خود قرار دهد.

رئیسی تاکید کرد: بدون شک در صورت فعال شدن شرکت های بزرگ، بانک ها، بخش خصوصی، کارآفرینان می توان در بخش های مختلف سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داد و مشکل تولید و اشتغال در کشور را حل کرد.

رئیس جمهور نقش دولت در فعالیت های اقتصادی را هدایتی، حمایتی و نظارتی عنوان کرد و گفت: فعالان اقتصادی باید مطمئن باشند که دولت از فعالیت آنها در این حوزه حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اقدام گروه ایران پیشرو پیامی برای تشویق ایرانیان خارج از کشور و سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت در این زمینه با رعایت ضمانت های سود و افزایش بهره وری و امنیت سرمایه گذاری دارد.

رئیسی گفت: دولت می تواند به مردم کمک اقتصادی کند اما اقتصاد کشور را نمی توان با این کمک های مقطعی ساخت، بلکه اقتصاد کشور نیازمند اقدامات کلان و ماندگار در حوزه کار و تولید است که دین نیز متکی است. تاکید شده است.

رئیس جمهور با تاکید بر تسهیل فضای کسب و کار برای بنگاه های اقتصادی گفت: وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی باید زمینه فعالیت اقتصادی بنگاه های اقتصادی را فراهم کرده و مجوزهای لازم را به سرعت صادر کنند.

آیت الله رئیسی افزود: دولت همچنین از فعالیت کارگاه ها و بنگاه های کوچک و با کارایی بالا در راستای افزایش اشتغال حمایت می کند.

رئیسی با اشاره به نقش صندوق توسعه ملی در رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: مبنای تشکیل صندوق توسعه ملی برای توسعه کشور است و در این زمینه نقش آفرینی خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین بر لزوم تدوین نقشه جامع صنعت کشور تاکید کرد و گفت: دولت از ابتدا این موضوع را در دستور کار خود داشته و با تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب این سند نهایی خواهد شد. در اسرع وقت.”

دیدگاهتان را بنویسید