اقتصاد دانش بنیان حلقه مفقوده رونق محصولات هنری در البرز / کاهش بهره وری؛ عامل مهاجرت هنرمندان


ساعت: 10:43
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817513

امین حامدی گفت: البرز محصولات فرهنگی متنوع و خوبی تولید می کند، اما به دلیل نبود اقتصاد دانش بنیان. بهره وری حاصل نشده است و اقتصاد هنر در روستاها رونق ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امین حامدی کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از چالش های پیش روی صنایع فرهنگی کشور استفاده از روش های سنتی در بازار این محصولات است.

وی ادامه داد: بازار سنتی یعنی استفاده از روش ها قبل از شکل گیری اقتصاد دانش بنیان.

حامدی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان باعث کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری می شود، افزود: البرز با توجه به تنوع قومیت ها، در حوزه تولیدات فرهنگی استان های زیادی را تحت پوشش قرار می دهد که باید در این حوزه متحول شود تا شاهد رونق باشیم. هنر در ایران باید کوچک باشد.

این کارشناس بیان کرد: استفاده از فناوری های نوین یکی از مهمترین ابزارهایی است که در کشورهای پیشرفته دامنه نفوذ کالاهای فرهنگی و هنری را در اقشار مختلف جامعه گسترش داده و مصرف این نوع کالاها را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان یعنی تولید دانش بنیان با استفاده از فناوری های نوین که برای رونق اقتصاد هنر در البرز باید شاهد رونق این نوع اقتصاد در این حوزه باشیم.

حامدی افزود: باید با استفاده از ظرفیت های قانونی در این حوزه و تطبیق و استفاده از روش هایی برای تسهیل تجاری سازی، پیوندی بین اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد فرهنگی وجود داشته باشد که در صورت اجرایی شدن، تغییرات عمده ای در بازار محصولات فرهنگی به دنبال خواهد داشت. “

این کارشناس گفت: اکنون البرز به دلیل نبود اقتصاد دانش بنیان، محصولات متنوع فرهنگی خوبی تولید می کند. بهره وری وجود ندارد و اقتصاد هنر در روستاها رونق ندارد و بسیاری از هنرمندان برای دیدن هنر خود به شهرهای بزرگ می روند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با ایجاد دانش اقتصاد هنر در سال 1401 شاهد شکوفایی محصولات فرهنگی در البرز باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید