اقدامات اقتصادی باید با توضیح و روشنگری برای عموم مردم همراه باشد


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836714

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار و برخی موضوعات روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه در موضوعات روز مطالبی را مطرح کردند:


اقدامات اقتصادی باید با توضیح و روشنگری برای عموم مردم همراه باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به هفته معلم و لزوم تکریم معلمان اظهار داشت: جایگاه معلم در اسلام و جامعه ما بسیار والا است و احترام معلم توسط معلمان رهبران ذیربط و به موقع نیازهای معلمان ضروری است و باید در دولت و مجلس به طور جدی پیگیری و اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه افزود: معلمان نیز باید به مقام معلمی که کار انبیا است احترام بگذارند و جایگاه و کارشان را تحقیر نکنند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و تاکید بر اینکه شوک وارده به جامعه پس از فشار بر مردم نباید درمان شود، گفت: هر اقدامی در حوزه اقتصاد باید همراه با توضیح و آموزش دقیق و صحیح باشد. عموم مردم . .

امام جمعه ارومیه گفت: مردم ایران اسلامی 40 سال است که در مقابل تحریم ها و فشارهای اقتصادی ایستاده اند و این عزت و اقتدار قطعا ادامه خواهد داشت. تنها مشکل در علم اقتصاد عدم تبیین و روشنگری است که باید رعایت شود.


ملت ایران همواره پشت سر نظام و انقلاب اسلامی ایستاده است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه متأسفانه به تحقیر خود عادت کرده ایم، گفت: متأسفانه عادت کرده ایم همیشه علیه مسئولان حرف بزنیم و شاهد پیشرفت و عمل نباشیم. “

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه منکر مشکلات نیستیم، گفت: باید انصاف داشته باشیم و در عرصه های مختلف از جمله بهداشت و فناوری، علمی و … پیشرفت کنیم. اجازه بدید ببینم.

وی افزود: به عنوان مثال قبل از انقلاب اسلامی در پزشکی، پزشکان هندی در بیمارستان های ما فعالیت می کردند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، پزشکان ایرانی در دنیا حرف اول را می زنند.

حسن زاده با بیان اینکه مردم همیشه پشت سر نظام و انقلاب بوده اند، افزود: یکی از نشانه های کارآمدی نظام این است که بعد از دو سال تاج گذاری، میلیون ها نفر برای روز جهانی قدس امسال به راهپیمایی آمدند و نشان دادند که هستند. همیشه در صحنه های آره.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه الگوی مردم ایران اسلامی را در هیچ جای دنیا نمی توان یافت، افزود: مردم در روز قدس حمایت خود را از نظام و ولایت و مردم مظلوم فلسطین نشان داده اند.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند معنویت در جامعه کم شده است، گفت: کسانی که می گویند معنویت در جامعه کم شده است، حضور مردم در مراسم شب های قدر و نماز عید سعید قربان را ندیده اند. -تنظیم؟ “

حسن زاده افزود: در ایام ولیعهد دیدیم که چگونه پزشکان ایران اسلامی فداکاری کردند. ما جوانانی داشتیم که برای حفظ حرم از هم جلوتر بودند و به دنبال اعزام به جبهه علیه داعش بودند. این انقلاب نمازگزاران را تربیت کرد.» و همه اینها نشان می دهد که رشد انقلاب تمام نشده است.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه این انقلاب عظمت آمریکا را برانداخت و مردم همیشه پشت سر آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده و خسته نشدند، گفت: هر کشوری نمی تواند در مقابل این همه هجمه، تحریم و توطئه ایستادگی کند. اما مردم ایران اسلامی پای این انقلاب ایستادند.

وی با اشاره به اینکه مردم تاگوت مردم سالاری دینی را در جامعه کنار گذاشته اند، گفت: مسئولان باید برای این افراد ارزش قائل شوند و برای رفع مشکلات فرهنگی، سیاسی، بین المللی و اقتصادی آنان گام بردارند.


آمریکا در غرب است

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان گفت: بن سلمان پس از شش سال تلاش برای معرفی خود به عنوان یک رهبر مقتدر، اکنون به بن بست راهبردی و شکست سیاست های منطقه ای رسیده است. او را به یک رهبر منزوی تبدیل کرد، اما عزت نفس او را نیز پایین آورد.

وی گفت که تلاش های بن سلمان برای اعمال فشار بر ایران شکست خورده و ایران از همه عرصه های رویارویی با عربستان پیروز بیرون آمده است. تنش زدایی با ایران وجود ندارد.

امام جمعه چهاربرج افزود: ترامپ با دریافت باج های سنگین از بن سلمان در پرونده حاشقی دفاع کرد. اما شکست ترامپ توسط جو بایدن منجر به انزوای کامل بن سلمان شد و از سوی دیگر ترور جمال حشقچی قدرت وی را تضعیف کرد.

وی گفت: همچنان بین ایران و عربستان به ویژه در مورد جنگ یمن و حمایت ریاض از تروریست ها در منطقه اختلاف نظر وجود دارد. او در دوراهی قرار دارد که در آن چاره ای جز مذاکره با ایران ندارد.

جلالی گفت: آمار و گزارش ها نشان دهنده کاهش قدرت اقتصادی آمریکاست. در طول دهه گذشته، چین به عنوان جدی ترین رقیب اقتصادی ایالات متحده ظاهر شده است و ایالات متحده اکنون بدهکارترین کشور جهان است.

وی گفت: ارتش آمریکا به تدریج برتری خود را در زمینه آموزش و فناوری نسبت به سایر کشورها از دست می دهد و تجهیزات نیروی هوایی آمریکا بسیار قدیمی است و نیروی دریایی حداقل 80 کشتی جنگی برای انجام وظایف خود در خارج از کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر همواره تاکید کرده‌اند که قدرت آمریکا رو به کاهش است و نباید آن را سهل انگاری کرد. افول قدرت آمریکا و افول آن را می توان پایان نظم بین المللی کنونی دانست و ایران باید آماده بازی در نظم نوین جهانی باشد.

جلالی با اشاره به سفر اردوغان به عربستان گفت: شخصیت سیاسی اردوغان مصداق ذلت است، یعنی افراد حقیر، جاهل، مثل پشه باد، مهمانی بادی، آنهایی که خودشان خوب نیستند، کسانی که بر اساس شایعات هستند. و غیره: «کسانی هستند که می خواهند به عقب و جلو بروند و با هر حرفی برگردند و تغییر کنند و اردوغان در سال های اخیر نشان داده که در سیاست خارجی بسیار بی ثبات است.


افول ایالات متحده مهمترین ویژگی نظم نوین جهانی است

ماکو، امام جمعه در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: افول آمریکا مهمترین ویژگی نظم نوین جهانی است.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی افزود: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که قدرت آمریکا رو به افول است.

وی گفت: گزارش های اخیر نشان می دهد که خودکشی در ایالات متحده به بالاترین حد خود در 50 سال اخیر رسیده است که باعث کاهش امید به زندگی در میان مردم آمریکا شده است. به همین دلیل اخیراً رهبر معظم انقلاب با توجه به پیامدهای جنگ اوکراین بار دیگر تاکید کردند که این جنگ نیز نشانه زوال قدرت آمریکاست و می توان آن را پایان نظم بین المللی کنونی دانست. بنابراین ایران نیز باید برای اقدام در نظم نوین جهانی آماده شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید