اقدامات عمرانی و بسیج محوری در اجرای طرح های آبرسانی در روستاها

ساعت: 10:16
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۵
کد خبر: 1795050

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: یکی از برنامه های مهم بسیج سازندگی در این راستا اجرای طرح های مرتبط با آب کشاورزی در مناطق محروم و کم آب در راستای حمایت از اشتغال زایی است. افزایش کشاورزی و جلوگیری از هدر رفتن منابع آبی.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; رئیس سازندگی گفت: یکی از برنامه های مهم بسیج سازندگی در این راستا اجرای طرح های مربوط به آب های کشاورزی در مناطق فقیرنشین و کم آب به منظور حمایت از اشتغال زایی، افزایش زمین های زراعی و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی است. بسیج در ناحیه مرکزی

محترمی بیان کرد: در این راستا احداث خطوط لوله آب، کانال های کشاورزی، استخرهای ذخیره آب و لایروبی قنوات در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال در دو سال گذشته برای ارتقای بهره وری انتقال آب از مزارع بیش از 100 مورد کیلومتر آب کشاورزی . .

وی ادامه داد: همچنین در حوزه منابع آب پایدار، بیش از 28 کیلومتر زغال سنگ، اجرای طرح، تعمیر و لایروبی قنوات و در زمینه ارتقای راندمان ذخیره سازی مخازن با ظرفیت کل 35 هزار مترمکعب کشاورزی. حوض آب برای ذخیره سازی ساخته شده است.«این اقدامات را انجام دادند.

وی گفت: افزایش اراضی کشاورزی، بهبود کیفیت محصولات در مناطق فقیرنشین و حفظ منابع آب کشاورزی از دستاوردهای مهم این اقدامات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید