اقدام باورنکردنی تیم ملی آمریکا قبل از بازی با ایران

اقدام باورنکردنی تیم ملی آمریکا قبل از بازی با ایران

پس از بازی ایران با ولز، یورگن کلینزمن در استودیو برنامه گری لینکر حضور یافت و اظهارات عجیبی درباره خشونت ذاتی، اعتراض مستمر و البته نقش داور در پیروزی تیم ملی بیان کرد. جملاتی که حتی برای مخاطبان این نمایش هم قابل قبول نبود. چند روز بعد کارلوس کی روش بار دیگر لباس رزم خود را به تن کرد و با انتشار مقاله ای مفصل و مفصل جواب کلینزمن را گرفت.

باید بدانید که اسطوره سابق فوتبال آلمان چند سالی است که در آمریکا مربیگری می کند و همیشه از این تیم به عنوان تیم دوم خود یاد می کند. وی در پاسخ به یورگن کی روش سخنان او را شرم آور دانست و خواستار ترک پست خود در فیفا شد. البته کی روش به این عضو کمیته برگزاری توصیه کرد که پس از واگذاری پست رسمی به تمرین تیم ملی ایران برود و مهمان اردوی تیم ملی شود! بر خلاف انتظارات، کلینزمن با خونسردی به این ماجرا واکنش نشان داد و بیشتر به دنبال جنجال نبود.

وی تاکید کرد که به زودی با کی روش تماس خواهد گرفت و اوضاع را آرام خواهد کرد. به هر حال کار تمام شده است و حالا کی روش این مشکل را بهانه ای عالی برای هیجان شاگردانش می کند. این انگیزه قدرتمندی است که کی روش همیشه به آن نیاز دارد و برای ساختن یک تیم رویایی به آن نیاز دارد. کلینزی با این مصاحبه به صورت ناخواسته به تیم ملی ایران کمک کرد.
موضوع به همین جا ختم نمی شود.

بدیهی است که آمریکایی ها هر کاری می کنند تا تمرکز ایران را مختل کنند. اخیراً در اقدامی غیراخلاقی پرچم ایران را بدون علامت وسط در صفحه نمایش دیدار تیم ملی ایران و تیم ملی کشورشان منتشر کردند. اقدامی که در نوع خود باورنکردنی به نظر می رسد. البته این اقدام با اعتراض جدی فدراسیون فوتبال ایران همراه شد و آمریکایی ها نیز آن را اصلاح کردند اما چنین اتفاقی به سختی اتفاقی رخ داد. آمریکا در تلاش است تا بازی را از زمین خارج کند. آنها به خوبی می دانند که ایران وضعیت بهتری دارد و حتی با تساوی هم می تواند راهی مرحله بعد شود.

به همین دلیل سعی می کنند در ذهن ستاره های ایرانی جای بگیرند. اما همانطور که کی روش به کلینزمن و “غرور ابدی” او توضیح داد، هیچ چیز نمی تواند اتحاد این تیم را بشکند. اگر فردی با این کارها بخواهد تمرکز تیم ملی را به هم بزند، ثابت می کند که هیچ شناختی از فوتبال ایران ندارد. تیم ملی همیشه تحت فشار تیم بهتری می شود و در شرایط سخت این بار هم همین اتفاق می افتد. آیا این تیمی که شکست سنگین از انگلیس را با برد جذاب و قدرتمند مقابل ولز ترکیب کرد در اوج انتقادات نبود؟ آیا این تیمی نبود که همیشه بر خلاف شرایط پیش می رفت؟ این بار بلاخره دردسرهای آمریکایی ها دامن خود را خواهد گرفت. صحبت هایی مبنی بر جریمه و محرومیت فدراسیون فوتبال آمریکا به خاطر این اقدام وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید