اقدام جدید اتحادیه اروپا علیه رادیو و تلویزیون

پرس تی‌وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا در 14 نوامبر تعدادی از نهادها و افراد ایرانی از جمله پرس تی‌وی را به دلیل نقض حقوق بشر در پی ناآرامی‌ها در ایران تحریم کرد و بر این اساس، شرکت ماهواره‌ای فرانسوی Uutelsat It. همچنین پخش کانال انگلیسی زبان پرس تی وی را به حالت تعلیق درآورد.

اقدام جدید اتحادیه اروپا علیه رادیو و تلویزیون

در ادامه این مقاله آمده است: «کارشناسان بر این باورند که تحریم های اعمال شده علیه پرس تی وی توسط اتحادیه اروپا و قبلاً توسط دولت کانادا با هدف از بین بردن آزادی بیان و دیدگاه های جایگزین صورت می گیرد. آنها همچنین نقش پرس تی‌وی را در جریان ناآرامی‌های اخیر برجسته کردند، زیرا این شبکه خبری تمام تلاش خود را برای مقابله با روایت‌های نادرست رسانه‌های غربی انجام داد.»

یوتلست یک اپراتور ماهواره ای فرانسوی است که کل قاره اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و آمریکا را پوشش می دهد و سومین اپراتور بزرگ ماهواره ای در جهان از نظر درآمد است.

در 3 آوریل 2012، آژانس تنظیم کننده رسانه BLM در مونیخ آلمان اعلام کرد که پرس تی وی را از ماهواره SES Astra حذف می کند زیرا ظاهراً مجوز پخش در اروپا را ندارد.

در نوامبر 2012، شرکت هنگ کنگی “AsiaSat” نیز پخش چندین شبکه ایرانی در شرق آسیا را متوقف کرد و در اکتبر 2012، یوتلست و اینتل ست پخش چندین شبکه ماهواره ای ایرانی را متوقف کردند، البته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از انعقاد قرارداد با شرکت های موفق کوچکتر پخش را از سر بگیرند.

شبکه انگلیسی زبان انگلیسی پرس تی وی از ژوئن 2013 پس از لغو مجوز رسمی آفکام به دلیل نقض قوانین رسانه ای و در همان سال پس از اعلام تحریم های خزانه داری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به حالت تعلیق درآمد. در آمریکای شمالی نیز متوقف شد.

علاوه بر این، بدون اطلاع قبلی، پرس تی‌وی از پلتفرم ماهواره‌ای گلکسی 19 حذف شد و به آن اجازه پخش در ایالات متحده و کانادا را داد. این شبکه بارها قربانی سانسور چندین پلتفرم رسانه های اجتماعی مبتنی بر اینترنت از جمله فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و غیره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید