اقدام عجیب فرهاد مجیدی در استقلال منتقل می شود

اقدام عجیب فرهاد مجیدی در استقلال منتقل می شود

با پایان نقل و انتقالات زمستانی، تیم فوتبال استقلال با 2 ورودی و 8 خروجی روزهای شلوغی را تجربه کرد و عنوان بیشترین تغییرات را در زمستان از آن خود کرد که البته بیشتر آن خروجی های این تیم بود.

اگرچه 8 بازیکن از لیست این تیم حذف شدند، اما نگاهی به لیست این افراد و عملکرد آنها در نیم فصل، این لیست را چندان دور از منطق نشان نمی دهد؛ و آنهایی که از لیست مجیدی دور ماندند بازیکنانی بودند که در نیم فصل فرصت بازی دقایق زیادی نداشتند.

به عنوان مثال می توان به افرادی مانند فردین رباط، بابک مرادی، متین کریم زاده، رشید مظاهری و محمدرضا آزادی اشاره کرد که مجموع دقایق حضور هیچ یک از این بازیکنان به یک مسابقه کامل (۹۰ دقیقه) نرسید. اما سه خروجی دیگر که بیشتر از این نفرات در زمین حضور داشتند و با این حال هیچکدام جزو 11 نفر برتر نبودند، به درخواست آنها و با رضایت مجیدی از جمله آرش رضاوند، عارف آقاسی و امین قاسمی نژاد جدا شدند. .

استقلال در این هشت بازی فقط دو بازیکن جذب کرد، اولی صالح حردانی، مدافع راست فولاد و دومی یک ازبک چپ دست با چندین پست با یک جناح چپ تخصصی تر به نام عزیزبک امانوف بود.

با وجود تمام توانایی هایی که این دو بازیکن دارند و می توانند در مسیر عصای مجیدی ادامه دهند، پست هایی که در آنها بازی می کنند در اولویت جذب بازیکن قرار نگرفت.

استقلالی ها با پشتکار و پشتکار شرایط را برای حضور حردانی در نیم فصل فراهم کردند که در آن جایگاه بازیکن باتجربه ای چون وریا گفوری را در اختیار دارند. و در روزهای غیبت گفوری کوین یامگا و سبحان کاگانی کسانی هستند که می توانند در این پست حضور داشته باشند.

در جناح چپ اگرچه آبی ها بازیکنی به نام متین کریم زاده را از دست داده اند، اما همچنان افرادی مانند جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی را در اختیار دارند و جذب بازیکن سوم به این پست کمی عجیب بود. مگر اینکه آمانوف در سمت های دیگری منصوب شود.

استقلالی ها با وجود دو یا سه بازیکن، بازیکنان جدیدی را در چپ و راست زمین به خدمت گرفتند، اما این تیم در سال های اخیر به دلیل کمبود هافبک ها و بازی سازان بازی ساز، آسیب دیده است.

یکی از اهداف مجیدی در نقل و انتقالات ابتدای فصل، جذب یک هافبک بازیساز بود که در ابتدای فصل میسر نشد و سرمربی آبی ها این موضوع را به نیم فصل موکول کرده بود و در زمستان هم این کار را انجام می دادند. یک بازیکن با مهارت های بازی سازی را بازی کنید. خدمت نکردند.

باید دید استقلالی که در سال های اخیر از افراد حرفه ای چون مجتبی جباری، جانواریو، کرار جاسم، امید ابراهیمی، علی کریمی و … به عنوان کارگردان و طراح در میانه میدان استفاده کرده و جای خالی آن را احساس کرده است. چنین بازیکنی برای مدتی ممکن است ادامه یابد. آنها از آزادی برای این منظور استفاده می کنند یا به دلیل (فقدان) موجودی بازار (انتقالات) به ناچار تا پایان فصل به همان دارایی ها می رسند.

لازم به ذکر است مجیدی در همین شرایط در نیم فصل با بهترین آمار در دفاع و حمله تیمش را به صدر جدول رساند و این در حالی بود که تنها تیم بدون شکست فصل بیست و یکم شد.

دیدگاهتان را بنویسید