اقدام عجیب پرسپولیس و یورگن لوکادیا

اقدام عجیب پرسپولیس و یورگن لوکادیا

یورگن لوکادیا چند روز پیش به طور ناگهانی ایران را ترک کرد. یک منبع حقوقی در این خصوص گفت: لوکادیا مبلغ قرارداد خود را تا پایان هفته یازدهم دریافت کرده است و نمی تواند از مبلغ باقی مانده در قراردادش شکایت کند. همچنین باشگاه پرسپولیس نمی تواند به فیفا یا مراجع قانونی فوتبال مراجعه کند و از این مهاجم هلندی شکایت کند. بنابراین این پرونده با آرامش و بدون بار مالی برای باشگاه از سوی پرسپولیس به پایان می رسد مگر اینکه بندی در قرارداد لوکادیا وجود داشته باشد که به او امکان دریافت غرامت احتمالی را بدهد!

باشگاه پرسپولیس قول داده بود در صورت عدم بازگشت لوکادیا به تهران تا پایان مرخصی 48 ساعته از این بازیکن شکایت کنند اما با فسخ یکطرفه این پرونده اکنون وارد فاز جدیدی شده است. باید دید باشگاه پرسپولیس چه برنامه ای خواهد داشت، برخی از مدیران او پیش بینی کرده اند او برای رسیدن به حقوق پایمال شده این باشگاه به تهران نمی آید.

از طرفی مدیران باشگاه پرسپولیس باید به هواداران این تیم و رسانه ها حساب باز کنند که قرارداد با این بازیکن هلندی چگونه بسته شده است تا او بتواند به صورت یک طرفه این قرارداد را فسخ کند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس مدعی است او به تمام تعهداتش در قبال لوکادیا عمل کرده و بهانه ای برای عدم حضور و انصراف ندارد. این موضوع اکنون به آزمون بزرگی برای درویش تبدیل شده است تا مشخص شود آیا در چنین موردی توانایی حفظ حقوق مالی و معنوی باشگاه پرسپولیس را دارد یا خیر.

باشگاه پرسپولیس سال ها در بحث عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خارجی متحمل ضررهای زیادی شد که نتیجه آن خروج بیت المال از کشور بود و این در شرایطی است که باشگاه های ایرانی هیچگاه برنده نشده اند. چنین مواردی. لوکادیا به عنوان یک بازیکن حرفه ای بدون شک با مطالعه همه جوانب دست به چنین اقدامی زد و احتمالاً خیالش راحت بود که عواقبی برای او در پی خواهد داشت. باید دید مدیرعامل پرسپولیس در این خصوص چه خواهد کرد. این باشگاه در هفته هایی که در پرسپولیس حضور داشت برای جذب لوکادیا کار خوبی انجام داد اما حالا از سوی هواداران خود تحت فشار هستند تا متوجه زوایای پنهان این قرارداد و اتفاقات شده باشند.

دیدگاهتان را بنویسید