البرز با ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی یک میلیون دلاری/ ارزآوری و صادرات به 10 کشور کشور را به خودکفایی رساند.

ساعت: 12:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801862

این روزها یکی از دغدغه های صنعتگران بحث تامین آب است اما متخصصان استان البرز بیکار نیستند و در این زمینه اقداماتی انجام داده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، امروز یکی از دغدغه های صنعتگران بحث تامین آب است اما متخصصان استان البرز بیکار نیستند و نسبت به این موضوع اقدام کرده اند.

یکی از واحدهای تولیدی فعال در استان، تولید دستگاه های تصفیه آب است که سالانه 5 میلیون نوع قطعه کم مصرف برای رفع نیاز البرز تولید می کند.

برزگر، مدیر عامل تولیدات کم مصرف کشاورزی به تیتریک گفت: با توجه به اشتغال بیش از 170 نفر و مدل محصولات تولیدی، این صنعت پر آب است.

آبی بودن این صنعت باعث شده است تا یک سالی است که مدیرعامل مجتمع به فکر تطبیق با کم آبی باشد چرا که روزانه 100 متر مکعب آب وارد فاضلاب می شد.

در حال حاضر آب مصرفی واحد مذکور به چرخه تولید باز می گردد که در نتیجه مدیر فنی این واحد تولیدی سازوکار و کاری را ذکر می کند که مصرف آب را به حداقل می رساند.

جعفری در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: فاضلاب مستقیماً از طریق خطوط لوله وارد تصفیه خانه می شود و پس از کلرزنی باکتری های بیماریزا و مضر آزاد می شود.

به گفته وی، پس از این مرحله می توان از آب برای شرکت استفاده کرد، اما نورانی که مسئولیت امکانات این واحد تولیدی را بر عهده دارد، استفاده از روش های نوین تصفیه آب را مفید می داند.

نورانی به خبرنگار تیتریک می گوید؛ بدین ترتیب حتی یک قطره آب نیز در این شرکت هدر نرفته است، بنابراین حفاظت از این سنگ قیمتی با تلاش کارشناسان انجام شده است.

البته این شرکت یکی از 20 شرکت فعال در کشور است که در زمینه طراحی و ساخت انواع دستگاه های تصفیه آب برای صنایع فعالیت می کند، مشکلی که توسط مدیرعامل این شرکت به آن اشاره شده است.

سلطانی به خبرنگار تیتریک می گوید؛ سالانه 300 دستگاه تصفیه آب صنعتی تولید می شود که ظرفیت تصفیه آب 5000 لیتر تا 5 میلیون لیتر در روز را دارند.

او ادامه می دهد؛ این دستگاه در صنایع غذایی، دارویی، کشاورزی، دامپروری، نیروگاه ها و پالایشگاه ها کاربرد دارد و با یک سوم قیمت خارجی تولید می شود.

البرز با دستیابی به توانایی تولید انواع دستگاه های تصفیه آب صنعتی، توانسته است نیاز به واردات و صادرات به بیش از 10 کشور جهان را از بین ببرد.

به گفته کارکنان این شرکت، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان، کویت و عربستان مقصد دستگاه های ساخت البرز هستند و سالانه یک میلیون دلار ارزش دارند.

اما با توجه به بحران آب، صنایع باید به جای تمرکز بر مدیریت تامین، به سمت مدیریت مصرف و بهره وری بالاتر بروند، مانند واحدی که برای 50 نفر دیگر نیز شغل ایجاد می کند.

در خاتمه باید گفت؛ طبق برنامه توسعه این شرکت، ظرفیت تولید خود را در سال 1401 به تولید سالانه 500 دستگاه تصفیه آب افزایش می دهد تا حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید