البرز 46 درصد بیشتر از سرانه آب مصرف می کند/ عمق چاه های استان به 270 متر می رسد!


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890567

ذوالفقار مهدی زاده گفت: عمق چاه های البرز از 120 متر به 270 متر رسیده و با این وضعیت سطح آب های زیرزمینی کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آبفای البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: پس از سیلاب دو هفته گذشته در چالوس و رودخانه کرج، تصفیه خانه شماره یک که آب آن از این مسیر برداشت شده، کدر شده است.

مهدی زاده همچنین افزود: تصفیه خانه مذکور از مدار خارج نشد و کدورت آب در شبکه توزیع حذف شد، اما ظرفیت آب در تصفیه خانه کاهش یافت و این عدد از 350 لیتر به 280 لیتر در ثانیه رسید.

وی با اشاره به اینکه کدورت آب وجود دارد اما این تنها دلیل افت فشار و قطعی آب نیست، تصریح کرد: 80 درصد از نیازهای عادی شهروندان در البرز با سفره های آب زیرزمینی و حفر چاه های عمیق تامین می شود. .

مهدی زاده تصریح کرد: عمق چاه های البرز از 120 متر به 270 متر رسیده است که با این وضعیت سطح آب های زیرزمینی کاهش یافته و یک سوم هر چاه استان تولید خود را از دست داده است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی و خشکسالی گفت: البرز به دلیل مهاجرت بیشترین نرخ رشد جمعیت را دارد و سالانه 100 هزار نفر به جمعیت استان اضافه می شود، این در حالی است که شهرکرد 300 هزار نفر جمعیت دارد.

مهدی زاده به افزایش دما به 40 درجه در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: نسبت سرانه مصرف آب در البرز بالا است، استاندارد مصرف روزانه 150 لیتر برای هر نفر است اما این رقم در استان به 220 لیتر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه البرز 46 درصد سرانه آب بیشتری مصرف می کند، گفت: البرز به عنوان یک منطقه تفریحی شناخته شده است و مردم به این میزان مصرف عادت کرده اند اما باید مقوله فراوانی آب را فراموش کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید