الکاظمی پس از بازدید رسمی از عربستان سعودی و ایران به بغداد بازگشت

الکاظمی پس از بازدید رسمی از عربستان سعودی و ایران به بغداد بازگشت

روز جدید : دفتر نخست وزیری عراق پس از پایان سفرهای رسمی وی به عربستان و ایران از بازگشت به پایتخت این کشور خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (WAA)، دفتر اطلاع رسانی مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در آخرین دقایق عصر یکشنبه به وقت محلی (صبح دوشنبه به وقت تهران) با صدور بیانیه ای از سفر وی خبر داد. وی رسما به اقامت خود در جمهوری اسلامی ایران که عازم عربستان سعودی شده بود، پایان داد و به بغداد بازگشت.

در این بیانیه آمده است که نخست وزیر عراق شنبه شب وارد شهر جده در غرب عربستان شد و در آنجا به طور رسمی مورد استقبال محمد بن سلمان آل سعود ولیعهد و پس از آن دو نفر قرار گرفت. جلسه ای برگزار کردند.

القدیمی و بن سلمان در این دیدار راه های تقویت روابط دوجانبه عراق و عربستان سعودی و تقویت همگرایی اقتصادی بین آنها و همچنین تعدادی از مسائل منطقه ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند و بر نقش بغداد در منطقه و تلاش های آن تاکید کردند. برای برقراری آرامش و مشارکت در گفتگوی سازنده.

دفتر نخست وزیری عراق نیز در بیانیه ای اعلام کرد که به انجام مناسک حج عمره در بیت الله الحرام در مکه ادامه داد و سپس سفر خود به عربستان را تکمیل کرد و ظهر یکشنبه عازم تهران شد و به طور رسمی برگزار شد. توسط سعید ابراهیم رئیسی «رئیس جمهور ایران شد.

پس از مراسم استقبال رسمی، الکاظمی و رئیسی با یکدیگر دیدار و درباره روابط دوجانبه عراق و ایران و همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف گفت‌وگو کردند و در مورد تعدادی از موضوعات کلیدی مورد علاقه مشترک به‌ویژه در زمینه رایزنی کردند. .

در پایان این بیانیه، در دیدار نخست وزیر عراق و رئیس جمهور ایران بر حمایت از آتش بس در یمن، تشدید تلاش ها برای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح در این کشور و همچنین راه حل مسالمت آمیز یمن برای حل بحران بغداد تاکید شد. همچنین از نقش در منطقه و تلاش های آن برای تحکیم صلح و ارتقای جایگاه منطقه ای و بین المللی آن قدردانی شد.

دیدگاهتان را بنویسید