الگوی مصرف آب در مدارس شمیرانا رعایت نمی شود


ساعت: 11:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916002

رئیس اداره آبفای رودبار قصران شهرستان شمیرانات:

رئیس سازمان آبفای کسران رودبار با انتقاد از مصرف زیاد آب در مدارس گفت: برای اصلاح الگوی مصرف کلاس های آموزشی در مدارس برگزار کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوذر فردی رئیس اداره آب و فاضلاب رودخانه کسران شهرستان شمیرانات در گفت و گو با خبرنگار تهران نیوز با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف آب در شهرستان شمیرانات گفت: در این راستا با سایر نهادها و سازمان ها همکاری داشته ایم. به صورت متمرکز و با فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف در ادارات و مدارس به بحران احتمالی آب پرداخته ایم.

وی با انتقاد از مصرف بالای آب در مدارس و ادارات و البته ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان مدارس شمیرانات برای اصلاح الگوی مصرف آب گفت: برای اصلاح الگوی مصرف آب کلاس های آموزشی در مدارس برگزار می شود و همچنین ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در تذکر و هشدار کمبود منابع آبی و لزوم عزم و تلاش همگان برای اصلاح الگو.

رئیس اداره آبفای رودخانه کسران شهرستان شمیرانات خاطرنشان کرد: البته با کاهش منابع آبی بسیاری از مردم در اصلاح الگوی مصرف خود گام برداشته و سعی در مدیریت مصرف خود دارند که البته فرهنگ سازی باید انجام شود. تا با هدف اتحاد کل جامعه در این مسیر ادامه یابد.

فردی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات انجام شده برای بهره برداری از شبکه های آبرسانی اظهار داشت: برای مقابله با بحران آب اقدام به تعمیر شبکه آبرسانی و انشعابات کرده ایم، بازسازی در این منطقه نیز انجام شده است. از طرفی شبکه فرسوده قدیمی حذف و تعمیر شده است.

وی با تاکید بر اینکه کنتورهای فرسوده نیز از رده خارج شده اند، افزود: برخورد با انشعابات غیرمجاز و مشترکان پرمصرف و سوء استفاده نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره آبفای رودبار قصران شهرستان شمیرانات گفت: به مشترکینی که در ساختمان ها و مجتمع های چند واحدی ساکن هستند توصیه می کنیم مخازن آب نصب کنند و برای هر نفر آب استاندارد داشته باشند.

فردی با اشاره به مزایای استفاده از مخازن آب در مجتمع های مسکونی و ساختمان ها خاطرنشان کرد: به این ترتیب در صورت ترکیدگی لوله افراد به راحتی می توانند از آب ذخیره شده استفاده کنند، همچنین نصب شیرهای کاهنده برای مصرف آب بسیار موثر است.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید